0
0

پیدا کردن رتبه سایت با Serposcope

1339 بازدید
دانلود نرم افزار serpscope

پیدا کردن رتبه کلمات کلیدی سایت، یکی از کارهای روزمره یک سئوکار است. در حال حاضر ابزارها و نرم افزارهای آنلاین زیادی وجود دارد که به شما در رصد رتبه کلمات کلیدی کمک می‌کند.

در این مطلب قصد داریم که به شما نرم افزار آنلاین SerpScope را معرفی کنیم و طرز کار با آن را به شما بیاموزیم.

پس اگر سوالاتی از قبیل:

  • سایت من صفحه چندم گوگله؟
  • تعیین رتبه سایت در ایران
  • بررسی وضعیت سایت در گوگل

رو دارید، این مطلب به شما کمک می‌کند که به راحتی رتبه سایت خود را در گوگل بر روی هر تعدادی از کلمات کلیدی که مد نظر شماست، بیابید. پس با ما همراه باشید.

لیست مطالب

رصد رتبه کلمات کلیدی

معمولا یکی از دغدغه‌های بزرگ کارفرماها، بهبود رتبه کلمات کلیدی کسب و کارشان در گوگل است و دلیل اصلی استخدام یک سئوکار نیز همین موضوع است. به عنوان یک کارشناس سئو اگر 1 یا 2 پروژه داشته باشید، به راحتی می‌توانید با استفاده از اکستنشن‌های گوگل کروم مانند Nightwatch Search Simulator به صورت دستی رتبه هر کلمه کلیدی مهم سایت خود را در آورده و در یک اکسل وارد کنید. شاید هم از سرچ دستی در گوگل استفاده می‌کنید.

به هر حال این روش‌ها فقط زمانی به شما کمک می‌کند که تعداد کلمات یا پروژه‌های شما کم باشد.

اگر تعداد پروژه‌ زیادی را به صورت همزمان مدیریت می‌کنید، پیشنهاد ما استفاده از ابزارهای آنلاین مانند Ahrefs، Moz و یا ابزارهای ایرانی مانند نردبان است ولی اگر به دنبال یک نرم افزار رایگان هستید، قطعا نرم افزار Open Source شرکت SerpChecker با نام SerpScope می‌تواند به شما کمک زیادی کند.

ویدیو یافتن رتبه کلمه کلیدی با استفاده از Serposcope

نصب نرم افزار SerpoScope

این نرم افزار کاملا رایگان است و شما می‌توانید از طریق صفحه رسمی SerpoScope با توجه به سیستم عامل دستگاه خود آن را دانلود و نصب کنید.

نصب نرم افزار بسیار ساده است و فقط بر روی دکمه Next کلیک کنید. در صورت خطای Java، کافیست که آخرین نسخه Java Runtime را از طریق سایت‌های ایرانی دانلود کرده و نصب کنید.

استفاده از Serposcope برای رصد رتبه کلمات کلیدی

حالا که نرم افزار را نصب کردید، نوبت به تنظیمات اصلی آن می‌رسد. قبل از اینکه به سراغ تنظیمات اصلی نرم افزار برویم، توجه کنید که یک اکانت در سایت ساخته و با استفاده از آن بر روی نرم افزار لاگین کنید. سپس مراحل زیر را به ترتیب انجام دهید.

1- وارد بخش Admin شوید.

ورود به ادمین نرم افزار serpscope

2- وارد بخش تنظیمات Google شوید.

وارد شدن به تنظیمات نرم افزار serpscope

3- مقادیر را مانند تصویر زیر قرار دهید. توجه کنید که Number Of Pages تعداد صفحاتی است که نرم افزار به دنبال رتبه شما در یک کلمه کلیدی می‌گردد. مثلا اگر خرید گوشی آیفون را سرچ کنید، در این حالت نرم افزار تا صفحه 5 به دنبال کلمه کلیدی شما گشته و رتبه آن را ذخیره می‌کند. اگر کلمه کلیدی شما در بین 50 رتبه اول گوگل نباشد، یک خط تیره در کنار رتبه کلمه قرار می‌گیرد.

تنظیمات بخش networking نرم افزار serp scope

4- کشور را ایران انتخاب کنید تا نتایج دقیقتری به شما نمایش داده شود. نوع دیوایسی که می‌خواهید سرچ بر روی آن انجام شود را نیز مشخص کنید.

تنظیمات نرم افزار به صورت پیش فرض ایران

5- مجددا وارد بخش Admin شده و اینبار بخش General را انتخاب کنید.

رفتن به بخش general نرم افزار serpscpe

6- در پایین این صفحه باید باکس‌های مربوط به API کپچا را پر کنید. برای این کار به ترتیب وارد هر 3 سایت شده و یک اکانت در آن‌ها بسازید و کلید API را در نرم افزار قرار دهید. برای اینکه مطمئن شوید که کار را درست انجام دادید، کافیست بر روی دکمه Test Credential کلیک کنید.

تنظیم بخش captcha در نرم افزار serpscope

7- حالا وارد بخش Group شده و یک گروه جدید بسازید. این گروه شامل تعدادی سایت خواهد بود که قرار است کلماتی در آن سرچ کنید و رتبه آن‌ها را ببینید. مثلا ما یک گروه با نام Project ایجاد کردیم.

اضافه کردن گروه جدید در serpscope

8- بر روی گزینه Add Website کلیک کنید و سایتی که می‌خواهید رتبه کلمات آن را ببینید را وارد کنید.

اضافه کردن سایت جدید در serpscope

9- در قسمت Name یک نام دلخواه (ترجیحا اسم سایت)، در قسمت پایین آدرس سایت بدون http یا https را وارد کرده و نوع آن را domain+subdomain انتخاب کنید.

اضافه کردن سایت جدید در serpscope 2

10- برای اضافه کردن کلمات کلیدی به این گروه وارد بخش Searches شده و بر روی دکمه Add Search کلیک کنید.

اضافه کردن کلمات کلیدی به serpscope

11- در بخش keyword کلمه کلیدی که می‌خواهید رتبه آن را ببینید، اضافه کنید. شما می‌توانید به هر تعداد کلمات کلیدی که می‌خواهید را در این بخش اضافه کنید. ولی پیشنهاد می‌کنیم که فقط کلمات کلیدی مهم را بنویسید زیرا مدت زمان سرچ در صورت زیاد بودن کلمات، طولانی می‌شود.

اضافه کردن کلمات کلیدی به serpscope 2

12- کار اضافه کردن کلمات کلیدی به اتمام رسیده است و کافیست که بر روی دکمه Check Rank کلیک کرده و سپس بر روی گزینه Check All Keywords بزنید.

چک کردن رتبه کلمات کلیدی

13- بعد از اتمام کار می‌توانید رتبه‌های خود را بر روی کلمات کلیدی در این گروه را در 3 حالت مختلف تغییرات روزانه، نموداری و جدولی مشاهده کنید.

دیدن آمار هر کلمه کلیدی در serpscope

سخن نهایی

رصد رتبه کلمات کلیدی یکی از مهمترین کارهایی است که باید در طول پروژه انجام دهید. نرم افزار SerpoScope نیز با توجه به رایگان بودن، می‌تواند کمک زیادی در اتوماتیک سازی این روند کند. فقط توجه داشته باشید که بیشتر از 1 بار در روز از آن استفاده نکنید. زیرا در صورت ارسال دیتای زیاد به سمت گوگل، احتمال بلاک شدن IP شما وجود دارد و بعد از آن مجبور هستید که با استفاده از فیلترشکن از نرم افزار استفاده کنید. برای تعیین رتبه سایت در ایران کافی است که لوکیشن را بر روی ایران قرار دهید.

به هر حال هر سوالی در مورد استفاده از این نرم افزار داشتید، در بخش نظرات این پست از ما بپرسید و سعی می‌کنیم در اسرع وقت پاسخگوی سوالات شما باشیم.

آیا این مطلب را می پسندید؟
https://karmagic.ir/?p=2694
اشتراک گذاری:
واتساپتوییترفیسبوکپینترستلینکدین
داود سامانی
لیسانس سخت افزار و عاشق کسب و کار. برای به وجود آوردن یک کسب و کار موفق نیاز به توانایی هایی داریم که سعی می کنم دانشم را با شما به اشتراک بگذارم.
مطالب بیشتر

نظرات

10 نظر در مورد پیدا کردن رتبه سایت با Serposcope

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  1. سلام
    هم توی بردگیم دستی بر آتش دارین و هم اینجا
    ویدئو رو که نگاه میکردم گفتم چقدر صدا آشناس 🙂
    در همه حوزه ها از بیانات شما داریم استفاده میکنیم
    عالی

    3

    1. بهنام عزیز سلام.
      ممنون از لطفت و انرژی که بهم دادی. امیدوارم بتونم در کارمجیک هم اطلاعات خوبی را باهات به اشتراک بذارم.

      2

  2. سلام. من روی ویندوز نصب کردم. یوزر پسورداولیه و پیش فرض چی هست؟

    2

    1. سلام. وقت بخیر.
      یوزر و پس اولیه نداره.
      شما یک اکانت در سایت Serposcope میسازین و با استفاده از اون اکانت روی نرم افزار لاگین می کنید.

      4

  3. سلام ممنون برای ویدیو
    من به کمک ویدیوی شما تونستم سرپ اسکوپ رو استفاده کنم ولی وقتی ۲ تا از پروژه هام رو اجرا کردم خیلی به مشکل خوردم
    ۱ – خیلی کند هست
    ۲ – خیلی وقت ها کار نمیکنه چون ظاهرا تو حجم بالا بلاک میشه و نمیتونه اجرا کنه
    یک مشکل دیگه هم داره و اینکه نمیشه با سایر همکاران به اشتراک گذاشت.
    اخر ویدیو گفتید ابزار ایرانی نردبون رو دیدم خیلی خوب بود ولی تا قبل اینکه میزفا تولز رو پیدا کنم. این ابزار ایرانی میزفا تولز هم از نردبون خیلی ارزون تره و هم امکاناتش خیلی بیشتره.
    اموزش میزفا تولز رو هم بذارید خیلی خوب میشه

    3

    1. سلام وقتتون بخیر.
      ابزار سرپ اسکوپ به درد حجم بالا نمیخوره و همون طور هم که شما اشاره کردید نمیشه دیتای اون رو به صورت انلاین با کسی به استراک گذاشت. این ابزار برای بررسی کلمات مهم شماس و اگر بخواید تعداد کلمات زیادی رو باهاش بررسی کنید حتما نیاز هست که اشتراک کپچا یکی از سایت هایی کخ گفتیم رو خریداری کنید.
      در حجم بالا بهتره از ابزارهای انلاین استفاده کنین.

      5

  4. سلام وقت بخیر
    من این برنامه رو نصب کردم و ازش استفاده میکنم
    چطور میتونم یه کاربر دیگه رو هم به نرم افزار اضافه کنم که بتونه دیتا رو هم ببینه؟
    متشکرم

    3

    1. سلام وقت شما هم بخیر.
      اطلاعات شما در serposcope روی کامپیوتر خودتوت ذخیره میشه و لوکال هستن. تنها راه اطلاع دادن رتبه ها به دیگران این هست که خودتون از جداول عکس یا خروجی بگیرید و براشون بفرستین

      3

  5. سلام وقت بخیر
    مرسی از توضیحات کاملتون
    ببخشید سوالم اینه که ایا این ابزار به صورت خودکار ربته کلمه ها رو بررسی میکنه؟ یا باید همیشه خودم با دستور check ranks رتبه کلمات را بررسی کنم؟

    2

    1. سلام. ممنون از شما.
      خیر به صورت دستی انجام میده. بهتر هست که روزی یک بار بیشتر این کار انجام نشه.

      3

question