0
0

نیچ گرافی در سئو

333 بازدید
نیچ گرافی چیست

احتمالا به دفعات زیاد از ما شنیدید که اگر می‌خواهید کسب و کاری را آغاز کنید، بهتر است با نیچ مارکتینگ این کار را شروع کنید.

نیچ مارکتینگ به این معنی است که به جای شروع یک کسب و کار در فروش کفش، به سراغ فروش کفش مردانه ورزشی بروید. در واقع به جای اینکه یک حوزه بزرگ را انتخاب کنید، از یک حوزه کوچک شروع به کار کرده و سپس آن را گسترش می‌دهید.

ولی سوال اصلی اینجاست که اگر بخواهیم همین تکنیک را در سئو پیاده سازی کنیم چه؟ ممکن است به فکر کار کردن روی لانگ‌تیل‌ها بیافتید ولی در واقع اجرای نیچ مارکتینگ در سئو کمی متفاوت است و ما به آن تکنیک نیچ گرافی سئو می‌گوییم که در این مطلب می‌خواهیم در مورد آن صحبت کنیم.

فهرست مطالب

کدام بهتر است؟ نیچ یا برود؟

اولین سوالی که باید به آن جواب دهیم این است که در زمانی که می‌خواهیم سایت خود را سئو کنیم باید به سراغ کدام بخش برویم. آیا بهتر است بر روی یک کلمه با سرچ بالا مانند خرید کفش کار کنیم یا بر روی یک کلمه با حجم سرچ پایین مانند خرید کفش مردانه ورزشی؟

عکسی که در پایین مشاهده‌ می‌کنید، میزان حجم سرچ این دو کلمه را در ابزار Keyword planner نمایش می‌دهد.

حجم سرچ کلمه خرید کفش

 

حجم سرچ کلمه خرید اینترنتی کفش مردانه ورزشی

اگر بخواهیم به صورت حقیقی این دو کلمه را با یکدیگر مقایسه کنیم، مثل این است که شما در بازار تهران یک مغازه کفش فروشی داشته باشید یا در یک پاساژ خلوت یک مغازه فروش کفش مردانه ورزشی!

پر واضح است که هر چه قدر کسانی که مغازه شما را مشاهده کنند، احتمال فروش شما افزایش می‌یابد و اگر شما در یک محل پر تردد مغازه‌ای بزرگ را داشته باشید، احتمال فروش شما بالاتر می‌رود ولی باید به این موضوع توجه داشته باشید که اول شما باید کسب و کاری داشته باشید و بعد به سراغ فروش در آن کسب و کار بروید.

اجازه دهید سعی کنیم کمی به صورت واقعی‌تر این مثال را بررسی کنیم.

شما یک مغازه 100 متری را در یک چهارراه شلوغ به قیمت ماهیانه 50 میلیون تومان اجاره کرده و نزدیک به 1 میلیارد تومان در آن جنس انبار می‌کنید. هزینه ویترین شما 100 میلیون تومان است. از آنجایی که مغازه شما بزرگ است، نیاز به 6 نفر کارمند و با حقوق ماهیانه 10 میلیون تومان دارید.

پس با این حساب شما نیازمند 1 میلیارد و 100 میلیون تومان سرمایه و هزینه جاری ماهیانه 60 میلیون تومان دارید.

اگر شما بخواهید یک مغازه کوچک برای فروش کفش مردانه ورزشی داشته باشید، می‌توانید در یک پاساژ خلوت با اجاره ماهیانه 5 میلیون تومان و حدود 100 میلیون تومان جنس کار خود را آغاز کنید. احتمالا هزینه ویترین شما 20 میلیون تومان شود و نیازی به کارمند اضافه نداشته باشید و خودتان به تنهایی کار را بچرخانید.

پس با این حساب شما نیازمند 120 میلیون تومان سرمایه اولیه دارید و هزینه جاری شما نیز 5 میلیون تومان خواهد بود.

اگر شما یک مغازه بزرگ داشته باشید، فقط کافیست که یک ماه نتوانید از پس هزینه‌های جاری خود بر بیایید و شما محکوم به شکست هستید. در حالی که در یک مغازه کوچک شما راحت‌تر می‌توانید اصطلاحا خاک خوری کنید و کسب و کار خود را حفظ کنید.

شاید در این مثال بعضی عددها غیر واقعی بوده باشد ولی واقعیت بر این است که نگه داشتن یک کسب و کار بزرگ بسیار سخت تر از کسب و کاری است که می‌خواهد با نیچ مارکتینگ مسیر خود را به سمت موفقیت بپیماید.

نیچ گرافی در سئو به چه معنی است؟

حالا که با ارزش نیچ مارکتینگ در سئو آشنا شدیم، بهتر است دقیق‌تر در مورد نیچ گرافی در سئو صحبت کنیم.

نیچ گرافی به معنی کوچک کردن اهداف کسب و کار و رقابت راحت‌تر در سئو است. خیلی ساده بخواهیم بگوییم به جای اینکه ما در کلمات پر رقابت سعی کنیم رتبه بگیریم، می‌خواهیم در کلماتی با رقابت کم‌تر رتبه‌هایی را به دست بیاوریم و فروش خود را آغاز کنیم.

نیچ گرافی یکی از بهترین روش‌ها برای سایت‌های خدماتی و فروشگاهی است که می‌توانید با استفاده از آن مسیر خود را به سمت موفقیت هموار کنیم. ممکن است که نیچ گرافی را با کار کردن بر روی کلمات کلیدی لانگ تیل اشتباه بگیرید.

با اینکه نیچ گرافی از نظر مفهومی ارتباط مستقیمی با کار کردن روی کلمات لانگ‌تیل دارد ولی باید بدانیم که این دو موضوع کمی با یکدیگر تفاوت دارد و از نظر استراتژی سئو، مسیر رسیدن به آن‌ها با یکدیگر فرق دارد.

وقتی که صحبت از کار کردن بر روی کلمات کلیدی لانگ‌تیل می‌کنیم، به دنبال این هستیم که به جای دریافت رتبه بر روی کلمه مهمی مثل خرید لپ تاپ، بر روی کلمه دیگری از همین جنس مثل خرید لپ تاپ گمینیگ ایسوس ارزان رتبه بیاوریم. همانطور که در نمودار پایین مشاهده می‌کنید، میزان سرچ این دو کلمه بسیار با یکدیگر متفاوت است و میزان سرچ پایین‌تر در مواردی به معنی رقابت کم‌تر بر روی کلمه است.

ولی وقتی می‌خواهیم از تکنیک نیچ گرافی استفاده کنیم، به دنبال کلماتی می‌رویم که می‌خواهیم بر روی آن رتبه‌ای داشته باشیم و می‌دانیم که کانورژن ما از آن کلمه بیشتر است. اجازه دهید یک مثال واقعی بزنیم.

تنگی کانال دست یکی از کلید واژه‌های مهمی است که یک سایت ارتوپدی باید بر روی آن کار کند. رتبه داشتن بر روی این کلمه می‌تواند ورودی بسیار زیادی را برای این دسته از سایت‌ها به همراه داشته باشد. بیماران زیادی که به این بیماری مبتلا هستند، با سرچ کردن این کلمه به دنبال پزشک یا مرکزی می‌گردند تا بتوانند بیماری خود را درمان کنند. پس این کلمه می‌تواند کانورژن (دریافت نوبت معاینه یا عمل) مطلوبی را برای مجموعه به همراه داشته باشد.

نتیجه سرچ کلمه تنگی کانال دست

ولی ما به عنوان یک سایت نوپا شاید نتوانیم در 6 ماه یا حتی 12 ماه اول روی چنین کلمه‌ای رتبه بگیریم. (مگر با صرف هزینه‌های بالای آف پیج که فعلا برای ما مقدور نیست) پس مسیری که ما باید طی کنیم، نیچ گرافی است.

به جای اینکه روی کلمه تنگی کانال دست رتبه بگیریم، به سراغ کلمه‌ای مثل برای تنگی کانال دست به چه دکتر مراجعه کنیم؟ می‌رویم. ما در اینجا به سراغ کلمه‌ای می‌رویم که می‌دانیم بیمار در حال حاضر از بیماری خود خبردار شده است و به دنبال درمان آن است و الان به دنبال پزشکی برای درمان این بیماری می‌رود.

نتیجه سرچ کلمه دکتر تنگی کانال دست

در واقع ما می‌خواهیم این بیمار (مشتری) را پایین‌ترین سطح قیف بازاریابی گیر انداخته و در آنجا خدمات خود را به وی بفروشیم.

دیگر ما به دنبال این نیستیم که سعی کنیم فرق یک لپ تاپ گیمینگ را با یک لپ تاپ اداری برای مشتری خود تبیین کنیم و به دنبال افرادی هستیم که الان می‌دانند که به یک لپ تاپ اداری نیاز دارند که باید از برند لنوو باشد و حتما نامبرپد نیز داشته باشد. ما با درک هدف مشتریان از سرچ کردن سعی می‌کنیم بهترین مسیر را برای گیر انداختن آن‌ها پیدا کنیم و با نیچ گرافی که ترکیبی از تحلیل، بازاریابی میدانی و تجربه است، بهترین کلمه را برای کارفرمای خود انتخاب کرده و سئو را بر روی آن آغاز می‌کنیم.

نیچ گرافی یکی از دستاوردهای غیر مستقیم ما از دوره تدوین استراتژی سئو است که با دانستن آن متوجه خواهیم شد که فروش می‌تواند بدون افزایش عجیب و غریب ترافیک نیز به دست بیاید و بهترین راه برای به موفقیت رساندن یک پروژه سئو است.

سخن نهایی

امیدواریم توانسته باشیم که به طور کامل در مورد تکنیک نیچ گرافی در سئو صحبت کنیم. کلمه کلیدی بیزینس شما که سعی می کنید در آن رتبه به دست بیاورید چیست؟ حالا که تکنیک نیچ گرافی را یاد گرفتید، فکر می‌کنید که چه کلمه‌ای برای بیزینس شما مناسب‌تر است؟ کافیست که کلمات خود را در قسمت نظرات بنویسید تا بتوانیم با کمک یکدیگر بهترین کلمه را برای شما پیدا کنیم.

آیا این مطلب را می پسندید؟
https://karmagic.ir/?p=4023
اشتراک گذاری:
واتساپتوییترفیسبوکپینترستلینکدین
داود سامانی
لیسانس سخت افزار و عاشق کسب و کار. برای به وجود آوردن یک کسب و کار موفق نیاز به توانایی هایی داریم که سعی می کنم دانشم را با شما به اشتراک بگذارم.
مطالب بیشتر

نظرات

0 نظر در مورد نیچ گرافی در سئو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هیچ دیدگاهی نوشته نشده است.

question