تدوین استراتژی سئو مهمترین قدم برای سئوی سایت است. زیرا اگر برنامه نداشته باشیم، عملا نمیتوانیم در هیچ کاری به موفقیت برسیم. ان موضوع در یک سایت اینترنتی (چه فروشگاهی چه بلاگی!) خود را بیشتر نمایش میدهد. در دوره تدوین استراتژی سئو که بخشی از دوره جامع بلو سئو است به شما یاد دادیم که چگونه از صفر سایت خود را پی ریزی کرده و ستونهای آن را با قدرت بنا کنید.
دوره عملی
پشتیبانی 24/7
12+ ساعت آموزش
آپدیت مادامالعمر
تحویل آنی
در دوره تدوین استراتژی سئو یاد میگیریم که چگونه یک استراتژی بلند مدت یک سایت را بر اساس آخرین الگوریتمهای گوگل نوشته و در یک برنامه ریزی مدون آن را پیش ببریم. در این دوره قرار است با استفاده از ابزارهای مختلفی سرعت تدوین استراتژی خود را افزایش داده و در انتها با برنامهای هدفمند و آیندهای کاملا مشخص بدانیم که در کجا هستیم و در انتها قرار است به کجا برسیم.
بخش اول - اهداف استراتژی و آنالیز رقبا
چرا به استراتژی برای سئو احتیاج داریم؟
110 دقیقه
دانستن مفاهیم بسیار مهمتر از روش اجرا است. به همین دلیل در بخش اول به سراغ اهمیت تدوین استراتژی سئو رفتیم و میخواهیم بدانیم که آیا بدون برنامه نیز میتوان در سئوی یک سایت به موفقیت رسید یا خیر.
واقعیت این است که در بین میلیونها سایتی که از قبل کار خود را آغاز کردند، شانس ما برای موفقیت بسیار کم است. اگر نخواهیم با یک برنامه ریزی مشخص و برنامه حرفهای سایت خود را پایه ریزی کنیم یا سئوی سایت خود را آغاز کنیم، عملا هیچ شانسی برای موفقیت نداریم.
با شناخت دقیق رقبای خود و کارهایی که آنها تا به حال انجام دادند، میتوانیم متوجه اهمیت و گامهایی که باید در آینده برداریم، بشویم. در این بخش قصد داریم که در ابتدا با کلیت کاری که قرار است در تدوین استراتژی سئو انجام دهیم، آشنا شویم و سپس به سراغ رقبای خود برویم و ببینیم که چه نقاط قوت یا ضعفی دارند. در کدام قسمتها میتوانیم به راحتی از آنها پیشی بگیریم و در کدام قسمت باید تلاش بیشتری داشته باشیم. این بخش شامل 3 قسمت است:
- معرفی دوره استراتژی سئو
- اهداف تدوین استراتژی سئو
- شناخت رقبا
بخش دوم - تحقیق کلمات کلیدی
کلمات کلیدی ارزشمند و پول ساز شما کدامند؟
150 دقیقه
تحقیق کلمات کلیدی مهمترین بخش در تدوین استراتژی سئو است. در صورتی که این بخش به درستی انجام شود و تمامی کلمات کلیدی هدف مشخص شوند، میتوانیم ساختارهای بعدی را به بهترین شکل ممکن اجرا کنیم.
در بخش کلمات کلیدی ما فقط به دنبال کلماتی نیستیم که کاربران سرچ میکنند، بلکه میخواهیم کلماتی که پولساز هستند و ارزشی را برای کسب و کار ما ایجاد میکنند را یافته و سپس برای آنها و بر اساس قصد کاربر از جستجو، صفحه مشخصی را هدف گذاری کنیم. دسته بندی کلمات، شناخت قصد کاربر یا User Search Intent و ساختن ابر کلمات کلیدی از مهمترین اقداماتی است که در این بخش انجام میدهیم.
بخش سوم - معماری و چیدمان صفحات
صفحات سایت را چگونه بچینیم؟
110 دقیقه
حالا که یاد گرفتیم که چگونه کلمات کلیدی خود را دستهبندی کنیم، وقت آن فرا رسیده است که صفحات سایت خود را بچینیم. چیدن هر صفحه با استفاده از قطعاتی انجام میشود که به آن پازل محتوایی میگوییم. با استفاده از تکنیک “باکس محتوا” میتوانیم صفحاتی را بسازیم که هم بتوانند به ما در گرفتن رتبه بر روی کلمات کلیدی کمک کنند و هم در صورتی که نیاز به تغییرات اساسی در استراتژی خود داشته باشیم، با یک تغییر ساده بتوانیم صفحات جدید خود را بسازیم.
در این بخش با انواع صفحات سایت آشنا میشویم و بر اساس قصد کاربر از جستجو، صفحات مناسبی را برای وی طراحی و بر روی یک ابر کلمه کلیدی هدف گذاری میکنیم. ما نمیخواهیم که یک صفحه ما فقط و فقط روی یک کلمه کلیدی رتبه بیاورد، بلکه میخواهیم بر روی هر صفحه بر روی هزاران کلمه کلیدی مترادف و هم معنی ورودی دریافت کنیم. این بخش شما 4 قسمت زیر است:
- معماری صفحات سایت
- پازل محتوا
- چیدمان سایت فروشگاهی
- ترسیم ساختار بر اساس پازل محتوا
بخش چهارم - آموزش عملی
چگونه یک استراتژی سئو را بنویسیم؟
360 دقیقه
با دانستن مفاهیم قبلی میتوانیم به راحتی یک استراتژی سئو عملی و کارآمد را تدوین کنیم ولی این کار نیاز به تجربه و صرف زمان زیادی دارد.
در بخش چهارم از دوره تدوین استراتژی سئو به صورت عملی چند استراتژی سئو را برای شما از مرحله اول یعنی درخواست کارفرما تا تحقیق کلمات کلیدی و آنالیز رقبا و … انجام خواهیم داد تا شما به طور کامل به موضوع تدوین استراتژی سئو مسلط شوید. این بخش شامل 4 قسمت زیر است:
- تدوین استراتژی سئو سایت فروشگاهی کوچک - بازی فکری
- جلسه پرسش و پاسخ
- ارایه استراتژی تدوین شده
سرفصلهای دوره
- چرا تدوین استراتژی سئو مهم است؟
- آنالیز رقبا به روش سریع
- تحقیق کلمات کلیدی با استفاده از KWfinder
- تحقیق کلمات کلیدی با استفاده از Keyword Planner
- یادگیری مفهوم User Search Intent
- آشنایی با شفافیت کلمه
- انتخاب کلمات پولساز
- ترسیم صفحات سایت بر اساس UX
- استفاده از Wireframe
- رسم ساختار ابر کلمات کلیدی
- نقشه راه عملی
- آموزش تحقیق کلمات کلیدی
مشاوره آنلاین دوره تدوین استراتژی سئو
علاوه بر پشتیبانی آنلاین در تلگرام و تیکت در سایت کارمجیک، هر 2 هفته یک بار میتوانید به صورت آنلاین از طریق گوگل میت با مدرس دوره در ارتباط باشید و سوالات و ابهامات خود را از وی بپرسید. زمان مشاورههای آنلاین هر بار در گروه VIP کارمجیک مشخص شده و میتوانید در این مشاورهها شرکت کنید. لازم به ذکر است که مشاوره آنلاین برای تمامی دانشجوهای دورههای کارمجیک به صورت کاملا رایگان برگزار میشود.
هنوز مطمئن نیستی؟
سوالات متداول
پیش نیازی ندارد. آموزش از ابتدا آغاز میشود و نیاز به هیچ پیش نیازی ندارد.
این دوره در حال حاضر (1 تیر 1402) 10 ساعت و 14 جلسه است.
تمامی کارشناسان سئو، مدیران سایتها و فروشگاههای اینترنتی میتوانند از محتوای ارایه شده در این دوره استفاده کنند.
در انتهای این دوره میتوانید به طور کامل از پایه یک استراتژی مدون برای سایت خود یا کارفرمای خود بنویسید و روند سئوی سایت را با بهینهترین حالت ممکن شروع کنید.
این دوره به صورت ویدیوهای از قبل ضبط شده در اختیار شما قرار خواهد گرفت.
شما به صورت مادامالعمر به ویدیوهای دوره دسترسی دارید و با یک بار دریافت لایسنس، در هر زمانی میتوانید ویدیوها را مشاهده کنید.
پشتیبانی این دوره به صورت ارسال تیکت در سرویس اختصاصی کارمجیک است. تمامی سوالات شما توسط مدرس این دوره ( داود سامانی ) جواب داده خواهد شد.
بعد از ثبت نام در دوره، لایسنس اختصاصی برای شما ارسال خواهد شد و شما میتوانید در نرم افزار اسپات پلیر ویدیوها را مشاهده کنید.
همین الان در بخش نظرات سوال خود را در مورد این دوره از ما بپرسید و اسرع وقت به شما پاسخ خواهیم داد.
سپیده محبی (خریدار محصول) –
سلام. من مرداد در دوره تدوین استراتژی سئو شرکت کردم و از سطح کیفی دوره خیلی راضی هستم. نکاتی که جناب سامانی در طول دوره گفتند خیلی به من کمک کرد که بتونم مسیر بهتری رو پیش بگیرم و پشتیبانی ایشون هم درجه یک هستش.
آنیتا مجتهدی (خریدار محصول) –
دوره عالی بودش. اگر یه مورد رو فقط بخوام بگم که ازش رضایت کامل دارم پشتیبانی شما هستش و خیلی با صبر و حوصله جواب سوالات من رو دادین. ممنونم که در نوشتن استراتژی بهم کمک کردین. همیشه از این بخش سئو می ترسیدم و با اینکه دوره جامع یکی از اساتید رو شرکت کرده بودم ولی فقط فکر می کردم که تحقیق کلمات کلیدی کافیه. به هر حال ممنونم از شما و این دوره رو به همه پیشنهاد می کنم. حتی اگر کارشناس سئو هستین الان
رضا خمسه (خریدار محصول) –
سلام ممنون از دوره خوبتون. من قبل از عید توی دوره شرکت کردم و توی تعطیلات عید تدوین استراتژی رو دیدم و وقتی که واستون تمرینم رو فرستادم فکر نمی کردم که 1 ساعت بعد جوابم رو بدین. اونم توی تعطیلات عید که هیشکی نیست. عالی بود. ممنون از پشتیبانی خوبتون
آزاده پناهی (خریدار محصول) –
من امروز دوره رو تموم کردم و نظرم رو دارم می نویسم. استاد واقعا خسته نباشید. خیلی عالی بود. حجم اطلاعات بسیار بالا و مثال هاتون کاملا کاربردی بود و ذهنیتم نسبت به سئو عوض شد. من قبل از ثبت نام توی دوره از طریق پیج اینستاگرام شما و چند استاد دیگه سئو رو تا حدودی یاد گرفتم و اصلا فکر نمی کردم نیازی به دوره داشته باشم ولی شما انقدر مثال و توضیحات داشتین و توی بخش عملی کامل توضیح دادین که هیچ سوالی برام باقی نمونده.
ممنون از پشتیبانی خوبتون و منتظر دوره بلو سئو که توی ویدیوها اشاره کردین هستم.
مهرداد کریمی (خریدار محصول) –
ممنون از دوره خیلی خوبتون. واقعا پشتیبانی رو فکر نمی کردم انقدر سریع جواب بدین. امیدوارم هر جا که هستید موفق باشید. منتظر دوره بلو سئو هستم. شاهکارید استاد
سپیده نوبخت (خریدار محصول) –
من یه دوره جامع سئو به قیمت 2 میلیون تومن شرکت کرده بودم، ولی یک دهم این چیزایی که شما گفتین رو هم توش نداشت. ممنون از دوره خوبتون. پشتیبانی تون هم حرف نداره. سال دیگه می خوام توی زمینه فروش لوازم جانبی گوشی لینک 1 بشم با شما.