گوگل آنالیتیک به جرات یکی از بهترین سرویسهای گوگل و شاید بهترین سرویس دنیا برای وب سایتهاست. همانطور که داشتن یک چراغ قوه به شما کمک میکند که بتوانید راه خود را در تاریکی پیدا کنید، گوگل آنالیتیک با نوری که بر روی کاربران سایت شما میاندازد، میتواند شما را در بهبود سایت و افزایش ورودیتان کمک کند.
دوره عملی
پشتیبانی 24/7
4+ ساعت آموزش
آپدیت مادامالعمر
تحویل آنی
گوگل آنالیتیک یکی از سرویسهای رایگان شرکت گوگل است و شما میتوانید به راحتی از آن (البته با استفاده از تحریم شکن) استفاده کنید. ولی استفاده از این سرویس به همین راحتیها هم نیست.
شما باید بتوانید گزارشات مختلف آن را خوانده و تحلیل کنید. در واقع بدون یاد گرفتن و تجربه سرویس آنالیتیک، شما شانسی برای استفاده از این سرویس را ندارید.
در دوره جامع گوگل آنالیتیک یونیورسال قرار است با این سرویس به طور کامل آشنا شده و در چند پروژه واقعی از آن برای بررسی و تحلیل استفاده کنیم.
در این دوره علاوه بر آموزش گوگل آنالیتیک قرار است با استفاده از گوگل تگ منیجر نسبت قرار دادن گلهای مختلف در آنالیتیک نیز اقدام کنیم که به عنوان یک بسته توسعه در این دوره گنجانده شده است.
بخش اول - آشنایی با آنالیتیک
آنالیتیک چیست و چگونه کار میکند؟
53 دقیقه
در بخش اول دوره به طور کامل بررسی کردیم که گوگل آنالیتیک به چه دردی میخورد و چه کارهایی را انجام میدهد. اهمیت این بخش در این است که شما بتوانید متوجه شوید که آنالیتیک از پس چه کارهایی بر میآید و در کجای بیزینس شما میتواند به شما کمک کند.
آنالیتیک دارای گزارشات مختلفی است و شما باید بدانید که چه چیزهایی در آنالیتیک به شما داده میشود. در انتهای بخش اول شما با تمام مفاهیم آنالیتیک آشنا خواهید شد و در نهایت میتوانید تمامی گزارشات آنالیتیک را بخوانید. محتوای ارایه شده در این فصل شامل 3 قسمت است:
- معرفی گوگل آنالیتیک و نصب آن
- نحوه کار آنالیتیک و دسترسی به اکانت دمو
- مفهوم User , Session , Page View
بخش دوم - مهمترین گزارشات آنالیتیک
آشنایی با گزارشات و ساختار آنها
78 دقیقه
در بخش دوم میخواهیم مفاهیمی که در بخش اول یاد گرفتیم را به صورت عملی تمرین کنیم. در این بخش گزارشات مهم آنالیتیک را در 2 پروژه کاملا واقعی بررسی خواهیم کرد و تحلیلهایی بر روی آنها نیز انجام خواهیم داد.
آنالیتیک دارای بیش از 80 گزارش مختلف است که از یک ساختار کاملا یکسان تبعیت میکنند. ما در این بخش در ابتدا مهمترین گزارشاتی که باید به صورت روزانه به آنها مراجعه کنید را بررسی کردیم و در ادامه بر اساس سوالات مطرح شده کاربران در بخش پشتیبانی آنلاین دوره، گزارشات سفارشی سازی شده را خواهیم ساخت. محتوای ارایه شده در این فصل شامل 5 قسمت است:
- بررسی گزارش All Pages
- بررسی گزارش Landing Pages
- آشنایی با محیط آنالیتیکس
- Content Grouping در آنالیتیکس
- بررسی گزارش All Traffic
بخش سوم - تنظیمات مهم آنالیتیک
شخصی سازی تنظیمات آنالیتیک
35 دقیقه
در بسیاری از نرمافزارها و سرویسها، تنظیمات پیش فرض کمک بسیار زیادی به ما برای شروع به کار میکند. ولی در گوگل آنالیتیک، تنظیمات پیش فرض مشکلات بسیار زیادی را ممکن است برای ما به وجود آورد و خطای گزارشات را بالا ببرد.
در بخش سوم مهمترین تنظیمات آنالیتیک را در یک محیط واقعی با یکدیگر بررسی خواهیم کرد و سپس آنها را به صورت اختصاصی برای سایت خود تنظیم میکنیم. محتوای ارایه شده در این فصل شامل 4 قسمت است:
- مانیتور ترافیک ورودی با UTM
- فعال سازی گزارش Site Search
- تنظیمات Referral Exclusion و Bot Filtering
- تنظیمات Channel Grouping
بخش چهارم - گلهای آنالیتیک
راه اندازی گل و مفهوم کانورژن
120 دقیقه
تمام چیزهایی که تا به اینجا یاد گرفتیم، در یک کفه ترازو قرار میگیرند و مبحث گلهای آنالیتیک در کفه دیگر ترازو است. Goal در آنالیتیک همان کاری است که ما از کاربر انتظار داریم انجام دهد. در مبحث فروش در دیجیتال مارکتینگ گلها با نام Conversion نیز شناخته میشود.
بر اساس نوع سایت باید Goal های مختلفی را تنظیم کنیم. مثلا در یک فروشگاه اینترنتی پرداخت مبلغ از سمت کاربر و نهایی شدن خرید یک Goal محسوب میشود یا در یک سایت خبری، دیدن 5 صفحه از سایت و خواندن تعدادی خبر را میتوان به عنوان گل تعریف کرد. در بخش چهارم به سراغ مفوم Goal و Conversion Rate میرویم و با هم یاد میگیریم که چگونه فروش خود را افزایش دهیم و سرمایه خود را در کانالهای متفاوتی قرار دهیم. محتوای ارایه شده در این فصل شامل 6 قسمت است:
- مفهوم Goal در آنالیتیک
- ساخت Destination Goal
- ساخت Duration Goal
- ساخت Page/Visit Goal
- ساخت Event Goal
- طراحی Funnel Visualization
بخش چهارم - گوگل تگ منیجر مقدماتی
آشنایی و استفاده از GTM در آنالیتیک
65 دقیقه
گوگل تگ منیجر یکی از بهترین سرویسهای گوگل است که با استفاده از آن میتوانید بدون یک خط کدنویسی، هر کدی را که میخواهید در جاهای مختلف سایت خود قرار دهید. این سرویس به صورت کاملا رایگان در اختیار وب مسترها قرار گرفته است تا بتوانند بدون صرف زمان برای برنامه نویس، کدهای مورد نیاز سرویسهای مختلف را در سایت خود قرار داده و اطلاعات مورد نیاز را برای آنها ارسال کنند.
بعضی از گلهایی که در آنالیتیک میتوان قرار داد، فقط و فقط با استفاده از GTM قابل برنامه ریزی کردن هستند و معمولا این موارد را در دورههای Google Tag Manager یاد میگیریم. ولی از آنجایی که ما میخواهیم دوره جامع آموزش گوگل آنالیتیک یونیورسال کامل و همانطور از اسمش پیداست “جامع” باشد، آموزش مقدماتی استفاده از این سرویس را نیز در این دوره گنجاندیم که امیدواریم مورد رضایت شما باشد. این فصل شامل 5 قسمت است:
- معرفی سرویس GTM
- ساخت اکانت GTM و نصب آن
- استفاده از GTM برای ساخت گل Click
- ساخت ایونت گل Scroll
- ساخت ایونت گل External Link
سرفصلهای دوره
- گوگل آنالیتیک چیست؟
- نصب آنالیتیک و شروع کار
- آشنایی و درک کامل مفاهیم اصلی آنالیتیک
- پیدا کردن صفحات پر ترافیک و بهینه سازی
- بهینه سازی تبلیغات بنری
- دیدن جستجوی کاربران در سایت
- آشنایی با Channel Grouping
- تنظیم حرفه ای Content Grouping
- استفاده از UTM برای کنترل ترافیک سایت
- معرفی مفهوم Goal در آنالیتیک
- افزایش فروش با استفاده از Conversion
- آشنایی و استفاده از Google TAG Manager
سوالات متداول
پیش نیازی ندارد. آموزش از پایه ای ترین حالت آغاز میشود.
این دوره در حال حاضر (1 دی1401) 4 ساعت و 14 جلسه است.
تمامی کارشناسان سئو، مدیران سایتها و فروشگاههای اینترنتی میتوانند از محتوای ارایه شده در این دوره استفاده کنند.
در انتهای این دوره میتوانید به طور کامل از گوگل آنالیتیک استفاده کرده، تمامی گزارشهای آن را خوانده و تحلیل کنید. با استفاده از گوگل آنالیتیک میتوانید بهترین راه برای افزایش بازدهی سایتتان را یافته و فروش کالا یا سرویسهای خودتان را افزایش دهید.
این دوره به صورت ویدیوهای از قبل ضبط شده در اختیار شما قرار خواهد گرفت.
شما به صورت مادامالعمر به ویدیوهای دوره دسترسی دارید و با یک بار دریافت لایسنس، در هر زمانی میتوانید ویدیوها را مشاهده کنید.
پشتیبانی این دوره به صورت ارسال تیکت در سرویس اختصاصی کارمجیک است. تمامی سوالات شما توسط مدرس این دوره ( داود سامانی ) جواب داده خواهد شد.
بعد از ثبت نام در دوره، لایسنس اختصاصی برای شما ارسال خواهد شد و شما میتوانید در نرم افزار اسپات پلیر ویدیوها را مشاهده کنید.
همین الان در بخش نظرات سوال خود را در مورد این دوره از ما بپرسید و اسرع وقت به شما پاسخ خواهیم داد.
هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.