0
0

تفاوت SEM با SEO در چیست؟

212 بازدید
sem چیست

برای همه سئو کاران قطعا پیش آمده است که با واژه SEM یا Search Engine Marketing برخورد کرده باشند. در بسیاری از سایت ها و تحلیل ها واژه SEM و SEO یک معنی واحد تلقی می شود در صورتی که این 2 مفهوم تفاوت های بسیاری با هم دارند و به عنوان کسی که بهینه سازی موتورهای جستجو را کار می کنید، باید با هر 2 واژه آشنا باشید و استراتژی هر دو را بدانید.

در این مطلب در مورد SEM صحبت خواهیم کرد و تفاوت های آن را با SEO به شما خواهیم گفت.

SEM یا SEO؟

بگذارید اول در مورد SEO صحبت کنیم. سئو اقداماتی است که ما در سایت خود انجام می دهیم تا تعداد و کیفیت ورودی های سایت از طریق موتورهای جستجو مانند گوگل را افزایش دهیم.. از جمله اقدامات اصلی سئو می توان به:

  • سئوی داخلی On Page
  • سئوی خارجی Off Page
  • سئوی تکنیکال

اشاره کرد. هر کدام از موارد بالا خود شامل زیر مجموعه ها و اقداماتی است که باید به صورت جداگانه در مورد آن ها صحبت کرد.

بیشتر بخوانید: اگر می خواهید در مورد اقدامات SEO مطالعه کنید، به دسته بندی مقالات سئو مراجعه کنید.

ولی یک چیز در مورد سئو قطعی است. سئو فرآیندی زمان بر و پر هزینه است که در طول زمان نتیجه خود را نمایش می دهد. شما نمی توانید با 1 ماه کار کردن بر روی سئوی سایت خود، انتظار بازخورد مناسب را داشته باشید. دقیقا در همین محل است که SEM خود را نشان می دهد.

seo در مقابل sem

SEM چیست؟

SEM یا Search Engine Marketing زمانی شروع می شود که صاحب یک وب سایت یا کسب و کار می خواهد با پرداخت پول، نتیجه بهتری را در نتیجه سرچ های گوگل ( SERP ) کسب کند و ورودی بیشتری را دریافت کند. این اقدامات شامل بودجه ای برای تبلیغات کلیکی و مشخص است که به آن ها PPC یا سرچ پولی نیز گفته می شود.

در معنای ساده تر SEM زمانی است که شما می خواهید پول بدهید و در صفحه اول گوگل قرار بگیرید.

شباهت های SEM و SEO در چیست؟

تا اینجای کار فهمیدیم که SEO و SEM به چه اقداماتی گفته می شود و چگونه کار می کنند. اگر دقت کرده باشید هر دوی آن ها به نشان داده شدن سایت و برند شما در نتایج گوگل کمک می کنند. هر دوی آن ها باعث جذب ورودی و ترافیک بیشتر می شوند. استراتژی که برای استفاده از این دو مفهوم باید در نظر گرفته شود، تقریبا مشابه است.

 

شما در طول یک کمپین سئو یا سم، باید سعی کنید مخاطبین خود را بشناسید، کلمه های کلیدی را به درستی شناسایی کنید، صفحه های فرود درستی را بسازید و در نهایت با بررسی روزانه، بهترین نتایج را به کاربر خود نشان دهید. دقیقا این شباهات باعث شده است که این 2 مفهوم در کنار یکدیگر بیایند در صورتی که اگر به صورت مفهومی و دقیق بخواهیم SEO و SEM را بررسی کنیم، در واقع عملیاتی که به بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو ختم می شود، جزیی از مفهوم Search Engine Marketing است.

تفاوت های SEO و SEM در چیست؟

به طور کلی می توان گفت که سم و سئو، 5 تفاوت اصلی با یکدیگر دارند:

 

1- در سئو تمرکز بر دریافت ورودی ارگانیک است. یعنی سعی می کنیم با اقدامات سئو که شامل سئوی داخلی و خارجی است، رتبه های بهتری در نتایج گوگل کسب کنیم ولی در SEM هدف دادن پول برای دریافت ورودی است.

 

2-  SEOو SEM هر دو به افزایش ورودی سایت کمک می کنند ولی در واقع SEO جزیی از Search Engine Marketing محسوب می شود.

 

3- فرآیند سئو، زمان بر است و نمی توان در مدت زمان های کوتاه نتیجه خاص و چشمگیری از آن دریافت کرد ولی در SEM شما می توانید در ابتدای روز یک کمپین را شروع کرده و بر روی یک کلمه کلیدی مبلغی را پرداخت کنید و از چند ساعت بعد در نتایج بالای گوگل به کاربر نمایش داده شوید.

 

4- نتایج SEM معمولا با کلمه AD در بالا یا پایین نتایج ارگانیک به کاربر نمایش داده می شود ولی لینک هایی که با استفاده از سئو رتبه گرفته اند، عنوان ها و توضیحاتی را دارند که در سایت قرار داده شده است.

 

5- به محض تمام شدن بودجه سایت برای تبلیغات کلیکی، نتایج سرچ ناپدید می شوند در صورتی که نتایجی که با سئو کسب شده اند، همیشه به کاربر نمایش داده می شود.

استراتژی sem به چه صورتی اجرا شود

استراتژی درست در استفاده از SEM چیست؟

حتما تا به حال متوجه قدرت سئو شده اید ولی سوال اساسی اینجاست که چه زمانی از تبلیغات کلیکی یا گوگل ادوردز ها استفاده کنیم. برای پاسخ دادن به این سوال باید استراتژی سایت را بررسی کنیم. از آنجایی که استراتژی های پیرامون SEM معمولا زود بازده هستند و نتیجه خود را نمایش می دهند، انتخاب اولی است که توسط کارفرماها اجرا می شود ولی SEO با زمان بر بودن و هزینه بالای خود ممکن است تا 3 الی 6 ماه اول نتیجه را به نمایش نگذارند.

 

ما در پروژه های خود معمولا هر 2 روش را به صورت همزمان یا با تاخیر نسبت به هم پیش می بریم. در ابتدای کار بهتر است که مشکلات سئوی تکنیکال سایت را بر طرف کنیم ( مشکلاتی مانند سرعت سایت، حذف برچسب های اضافه، حذف صفحات زامبی، نحوه نمایش در موبایل و … ) و بعد از آن کمپین های محدود SEM را برگزار می کنیم تا هم سایت با ورودی مواجه شود و هم درآمدزایی صورت گیرد. در طول زمان با پیشرفت SEO سایت می توان از بودجه تبلیغات کلیکی و ادوردز کم کرد و فقط در زمان های جشنواره یا به درخواست کارفرما به سراغ تبلیغات کلیکی رفت.

 

یک استراتژی درست در این زمینه، نیازمند شناخت دقیق از بازار هدف، کاربران و نیازهای کارفرما دارد و پیشنهاد می کنیم قبل از انجام هر کدام از این تاکتیک ها، تمامی مسائل پیرامون آن را بررسی کنید.

 

نظر شما در مورد تبلیغات کلیکی چیست؟ چگونه می توان بهتر از آن ها استفاده کرد و نتایج چشمگیر تری را دریافت کرد؟

آیا این مطلب را می پسندید؟
https://karmagic.ir/?p=1417
اشتراک گذاری:
واتساپتوییترفیسبوکپینترستلینکدین
داود سامانی
لیسانس سخت افزار و عاشق کسب و کار. برای به وجود آوردن یک کسب و کار موفق نیاز به توانایی هایی داریم که سعی می کنم دانشم را با شما به اشتراک بگذارم.
مطالب بیشتر

نظرات

4 نظر در مورد تفاوت SEM با SEO در چیست؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    1. گوگل ادوردز سیستم تبلیغاتی گوگل هستش. شما لینک هاتون رو اونجا ثبت می کنین و وقتی یه کاربری کلمه کلیدی مربوط به صفحات شما رو سرچ می کنه، بالاتر از نتایج ارگانیک تبلیغات شما نمایش داده میشه و شانس دریافت ورودی بیشتر میشه. این سیستم PPC هستش.

      لایک

question