0
0

چرا باید به سمت پست جدید لینک سازی کنیم؟

1333 بازدید
انتشار پست جدید در بلاگ

لینک سازی برای یک پست جدید،  یکی از مهمترین کارهایی است که باید در زمان لینک سازی داخلی به آن توجه کنیم. شما زمان زیادی را برای نوشتن یک پست جدید می‌گذارید. ولی زمان نسبتا زیادی طول می‌کشد تا گوگل محتوای شما را ببیند، معیارهای سئو آن را بررسی کند و آن را در نتایج گوگل به کاربران نمایش دهد. سوال اساسی که وجود دارد، این است که آیا راهی برای افزایش سرعت این اتفاق وجود دارد یا خیر؟

قبلا در مورد بک‌لینک‌ها و ارزشی که به صفحات سایت ما می‌آورند، صحبت کرده ایم. ولی آیا لینک‌های داخلی سایت ما می‌تواند این ارزش را به صفحات دیگر ما منتقل کنند. در این مطلب می‌خواهیم در مورد روش‌های بهینه برای لینک دادن به مطالب جدیدمان صحبت کنیم و پروسه ایندکس شدن این مطالب را افزایش دهیم. پس اگر به زمان زیادی نیاز دارید تا مطالب جدیدتان در موتور جستجوگر گوگل نمایش داده شود، در ادامه این پست همراه ما باشید.

آیا ساخت لینک جدید به پست‌های جدیدمان کار درستی است؟

گوگل تمامی صفحات شما را می‌خزد و در حین خزش، تمامی لینک‌های داخلی که در صفحات شما وجود دارد را می‌بیند. گوگل به صفحاتی بیشتر سر می‌زند که لینک‌های داخلی زیادی به سمت آن زده شده باشد و معمولا صفحاتی که لینک داخلی به سمت آن‌ها نیست را دیرتر مشاهده یا پیدا می‌کند. معمولا در زمان نوشتن و انتشار پست جدید، لینک‌های زیادی به سمت آن وجود ندارد. معمولا لینک‌هایی به سمت پست جدید از صفحه اصلی، صفحه دسته‌بندی نوشته و برچسب‌ها به پست جدید اشاره می‌کنند.

شما بعد از انتشار هر پست، باید از نوشته‌ها و پست‌های قبلی خود به سمت پست جدید، لینک داخلی بسازید. با ساختن لینک‌های داخلی، گوگل زودتر متوجه صفحه جدید شما خواهد شد و رتبه آن بعد از ایندکس شدن در نتایج گوگل، افزایش خواهد یافت. کاربران شما نیز که به صفحات قدیمی‌تر شما مراجعه کرده اند، متوجه پست جدید شما خواهند شد و زمان بیشتری در سایت شما سپری خواهند کرد.

نکات مهم برای افزودن لینک داخلی به پست جدید

اضافه کردن لینک داخلی به پست‌های سایت، کار سختی نیست. ولی چگونه این کار را به بهینه‌ترین شکل ممکن و سریع انجام دهیم؟ برای این کار کافیست موارد زیر را مد نظر داشته باشیم.

1- این کار را به صورت روتین انجام دهید.

شما باید لینک سازی داخلی را به صورت روتین و برنامه ریزی شده انجام دهید. شما می‌توانید بعد از هر بار انتشار مطلب جدید، لینک‌های داخلی را درست کنید. اگر مطالب زیادی را در طول زمان منتشر می‌کنید، می‌توانید به صورت هفتگی لینک‌سازی داخلی را انجام دهید. ولی توجه کنید که این کار را به صورت منظم انجام دهید تا شانس دیده شدن مطالب شما در گوگل افزایش یابد.

2- اهمیت هر مطلب بر اساس تعداد لینک‌های داخلی است که دریافت می‌کند.

همه مطالبی که در سایت منتشر می‌کنید، از ارزش یکسانی برخوردار نیستند. مثلا مطلب لینک سازی داخلی که در ابتدای همین مقاله به آن یک لینک داخلی زده بودیم، یکی از مطالب مهم در حوزه آموزش سئو است و از تعداد زیادی از پست‌های ما، لینک داخلی دریافت کرده است. این مقاله یک بخش کوچک از کار سئو است پس ممکن است لینک‌های داخلی زیادی را دریافت نکند. حتما توجه کنید که مطالب مهم سایتتان را لینک‌های داخلی بیشتری پشتیبانی کنید.

3- همیشه درون متن لینک سازی را انجام دهید.

ممکن است در ابتدای کار راحت به نظر برسد که شما هر کجا که میل دارید، می‌توانید لینک بسازید. حتما به این موضوع توجه کنید که درون متن خود، لینک داخلی را بسازید. علاوه بر این، در زمان لینک سازی باید به ارتباط موضوع 2 صفحه به یکدیگر توجه کنید. مثلا اگر الان ما در این صفحه، یک لینک داخلی به صفحه تگ کنونیکال چیست؟، داشته باشیم، کار اشتباهی کرده‌ایم. الگوریتم‌های گوگل به طور کامل متوجه ارتباط 2 صفحه و لینک‌های داخلی که شما می‌سازید، می‌شوند و در صورتی که سهوا یا عمدا به صفحه نامربوط لینک بسازید، آن را از نتایج خود حذف می‌کنند.

4- استفاده از ابزارهای سئو برای شناسایی پیج‌های یتیم

پیج‌های یتیم یا Orphaned Content به صفحاتی گفته می‌شود که هیچ لینک داخلی به آن زده نشده باشد. معمولا در سایت‌های بزرگ که چند نویسنده دارند، این اتفاق می‌افتد و بعد از مدتی شاهد صفحات یتیم بسیاری هستیم. برای اینکه این مشکل را برطرف کنید، می‌توانید از ابزارهای سئو مثل Yoast Premium استفاده کنید. این ابزار با شناسایی صفحات یتیم، مسیر شما را برای لینک‌سازی داخلی هموار می‌کنند.

سخن نهایی

لینک سازی داخلی بعد از انتشار یک محتوای جدید، یکی از مهمترین کارهایی است که باید انجام دهید. حتما این موضوع را مد نظر داشته باشید که هم از محتوای اصلی خود به محتوای جدید لینک دهید و هم از محتوای جدید به محتوای قدیمی تر خود لینک دهید. در نهایت یکی از کارهای دیگری که می‌توانید انجام دهید این است که همزمان با باز کردن محتوای قدیمی‌تر دستی به سر و روی آن نیز بکشید و اطلاعات بیشتری را به آن اضافه کنید. گوگل عاشق محتوای جدید است و از اینکه یک محتوا به روز رسانی شود، لذت می‌برد.

امیدواریم توانسته باشیم همه موارد مهم در لینک سازی برای یک پست جدید را به شما گفته باشیم. ولی هر سوالی که دارید، در قسمت نظرات از ما بپرسید و ما در اسرع وقت به شما پاسخ خواهیم داد.

آیا این مطلب را می پسندید؟
https://karmagic.ir/?p=1763
اشتراک گذاری:
واتساپتوییترفیسبوکپینترستلینکدین
داود سامانی
لیسانس سخت افزار و عاشق کسب و کار. برای به وجود آوردن یک کسب و کار موفق نیاز به توانایی هایی داریم که سعی می کنم دانشم را با شما به اشتراک بگذارم.
مطالب بیشتر

نظرات

4 نظر در مورد چرا باید به سمت پست جدید لینک سازی کنیم؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  1. حتما باید به پست جدیدمون لینک بدیم؟ همینکه توی صفحه اصلی هست کافی نیست؟

    1

    1. برای اینکه سرعت ایندکس افزایش پیدا کنه بله نیاز هست که لینک بدین.

      6

    1. زمان مشخصی نداره. گوگل وقتی ببینه مطلب با ارزش هستش سریعا اون رو ایندکس می کنه.

      2

question