سئو یا Seo به مجموعه عملیاتی گفته میشود که قصد دارد سایت شما را در نتایج گوگل به نتایج بالا برساند. کلمه SEO در واقع مخفف Search Engine Optimization است که در فارسی آن را با نام بهینه سازی برای موتورهای جستجو معنی کردهایم.
در این مطلب میخواهیم با مفهوم سئو به طور کامل آشنا شویم، هدف از سئوی سایت را بدانیم، تفاوت سئوی کلاه سفید و سیاه را به شما بگوییم و در نهایت به شما مسیر صحیح سئوکار شدن را نشان دهیم. پس اگر میخواهید با این موضوعات آشنا شوید، با ما همراه باشید.
تعریف دقیق سئو
اجازه دهید دقیقتر در مورد سئو صحبت کنیم. سئو در واقع مجموعهای از روشهاست که با استفاده از آن سعی میکنیم به صورت کاملا طبیعی رتبههای بالایی در سرچ گوگل را برای سایت خود تصاحب کنیم. سئو کردن یک سایت در واقع فرآیندی زمان بر و انرژی بر است که با ممارست و پیوستگی نتایج خود را نشان میدهد و نمیتوان انتظار این را داشت که در کمتر از چند هفته به صفحه 1 گوگل رسید. جملهای که ما همیشه به مشتریان خود میگوییم این است که:
اگر کسی به شما قول داد که سایت شما را لینک اول گوگل کند، به توانایی وی شک کنید. تنها گوگل میتواند تشخیص دهد که چه سایتی باید در لینک 1 باشد.
سئو و گوگل دو کلمه جدایی ناپذیر از یکدیگر هستند. به این دلیل که بیش از 80 درصد جستجوهای کاربران از طریق گوگل انجام میشود، پس پر بیراه نیست که هر موقع از سئو نام برده میشود به گوگل هم اشاره کنیم. در طول سالیان تقریبا زیادی که از به وجود آمدن موتور جستجوی گوگل میگذرد، الگوریتمهای گوگل دچار تغییرات زیادی شده اند. در ابتدا تنها معیار تشخیص اینکه چه سایتی باید در رتبههای بالای گوگل باشد این بود که چه صفحهای بیشترین لینک خارجی را دریافت کرده است ولی با بوجود آمدن راههای دور زدن متفاوت توسط کارشناسان، گوگل هم با عرضه الگوریتمهای مختلف سعی در بهینه کردن رتبهها کرد که از دل این بهینه سازیها، الگوریتمهای مختلفی با نامهای:
- الگوریتم پاندا
- الگوریتم پنگوئن
- الگوریتم مرغ مگس خوار
- الگوریتم کبوتر
- الگوریتم تازگی محتوا
- الگوریتم رقص گوگل
- الگوریتم رنک برین
- الگوریتم برت
- الگوریتم نسخه موبایل
- الگوریتم سند باکس
- الگوریتم EAT
- ….
به وجود آمدند تا جلوی کاربرانی را که میخواهند با روشهای غیر اخلاقی رتبه کسب کنند را بگیرند.
رتبه بندی در گوگل به طور کلی توسط 200 معیار مختلف انجام میشود و کارشناسان سئو همواره در تلاش هستند با افزایش دانش و تجربه خود از این الگوریتمها و معیارها استفاده کرده و رتبه سایت خود را بالا ببرند.
موتورهای جستجو چگونه کار می کنند؟
موتورهای جستجوی مختلف با استفاده از رباتها به بررسی صفحات متفاوت سایتها میپردازند. این رباتها در واقع برنامههای کامپیوتری هستند که با سر زدن به صفحات مختلف سایت، اطلاعات آنها را جمع آوری کرده و سپس در یک پایگاه داده ذخیره میکنند.
سپس تمام اطلاعات جمع آوری شده توسط الگوریتمهای مختلفی که تعدادی از آنها را بالاتر معرفی کردیم، بررسی شده و رتبه سایت یا آن صفحه در کلمات کلیدی مختلف مشخص میشود. وقتی که کاربری موضوعی را در موتور جستجو سرچ میکند، از این دیتابیس عظیم اطلاعاتی استخراج شده و صفحاتی به کاربر نمایش داده میشود.
از آن جایی که گوگل میخواهد جواب کاربر را به بهترین شکل ممکن بدهد، سعی میکند با به روز رسانیهای متفاوتی که بر روی Core اصلی الگوریتمها انجام میدهد، بهترین صفحات را شناسایی کرده و در رتبه بالاتری را به کاربر نمایش دهد. اینجا دقیقا نقطه ای است که سئو وارد میشود. با استفاده از تکنیکهای مختلف SEO سعی میکنیم رتبه سایت خود را در موتور جستجوی گوگل افزایش دهیم و با دریافت رتبه بهتر، ورودی بیشتری را نیز به سایتمان وارد کنیم.
هدف از سئو چیست؟
هدف اصلی سئو کمک کردن به وب سایتها برای دریافت رتبه بهتر در نتایج گوگل بر اساس یک کلمه کلیدی است. اگر بخواهیم خیلی ساده در این مورد حرف بزنیم، فرض کنید که شما به عنوان یک کاربر مثلا کلمه خرید لپ تاپ را در گوگل سرچ میکنید. نتایجی که به شما نشان داده میشود مرتبط با این کلمه است و جایگاه سایتها بر اساس اینکه چه مقدار توانسته اند به کاربر کمک بیشتری کنند، مشخص میشود. وظیفه یک کارشناس سئو این است که با دانشی که دارد سعی کند رتبه سایت را در کلمات کلیدی مختلفی که آن سایت دارد بالا برده و باعث افزایش ورودی ارگانیک به سایت شود.
بسته به اینکه سختی کلمات کلیدی هر سایت چقدر باشد، هفتهها و ماهها طول میکشد تا به آرامی یک سایت در نتایج گوگل بالا بیاید و جایگاهی را کسب کند. هر چه قدر که جایگاه بالاتری داشته باشید، ورودی سایت شما افزایش مییابد. طبق بررسیهای انجام شده، تقریبا 60 درصد از کلیکهایی که بر روی نتایج میشود، بر روی 3 جایگاه اول است و لینک 1 در گوگل به تنهایی 30 درصد از کلیکها را دریافت میکند. پس بی دلیل نیست که فروشگاهها و سایتهای مختلف هزینههای زیادی برای دریافت رتبه در گوگل میکنند و میخواهند به جایگاههای بالاتر برسند.
اگر بخواهیم به صورت خیلی خلاصه هدف از سئو کردن را بگوییم، میتوانیم به موارد زیر اشاره کنیم:
- تاثیر زیادی در بازدید از سایت دارد.
- برند شما را به دیگران میشناسد.
- ترافیک ورودی به سایت را افزایش میدهد.
- رتبه شما را در نتایج گوگل افزایش میدهد.
- فروش محصولات شما را افزایش میدهد.
- بهترین ابزار تبلیغاتی است.
در SEO سایت چه کارهایی انجام میدهیم؟
تا اینجا با معنی سئو به طور کامل آشنا شدیم و هدف از سئو سایت را نیز فهمیدیم. در ادامه با مواردی که در SEO سایت انجام میدهیم و بخشهای مختلف آن بیشتر آشنا خواهیم شد.
1- تحقیق کلمات کلیدی
اولین مرحله از سئوی سایت، تحقیق کردن کلمات کلیدی است. در این مرحله کارشناس سئو با استفاده تجربه و دانش خود، کلمات کلیدی مربوط به یک سایت را استخراج کرده و سپس دسته بندی میکند. برای کیورد ریسرچ معمولا در مرحله اول باید با صاحبین سایت صحبت کرد و سعی کرد که اطلاعات کاملی در مورد کسب و کار به دست آورد و هدف آنها از مراجعه به کارشناس سئو را فهمید. معمولا در این مرحله تعدادی کلمات کلیدی اصلی استخراج میشود که در مرحله بعدی از آنها استفاده میکنیم. با استفاده از ابزارهای مختلف مانند Moz و یا Ahrefs به دنبال کلمات کلیدی بیشتری میگردیم که کاربر سرچ میکند و آنها را دسته بندی خواهیم کرد.
2- سئو تکنیکال
در این مرحله کارشناس سئو سعی میکند که مشکلات زیرساختی سایت را یافته و راه حل مشخصی را برای حل آنها ارائه دهد. معمولا در این زمان هدف اصلی حل مشکلات UI و UX است و سپس به سراغ مسائل دیگر یعنی:
- بهینه سازی سرعت سایت
- ویرایش فایل txt
- حل مشکلات صفحات 404 و لینک های شکسته
- بهینه سازی صفحات و حذف Duplicate Content
- ساخت سایت مپ و بهینه سازی فرآیند ساخت
- استفاده از اسکیما و استراکچر دیتاها
میرویم. بیشتر مسائلی که در زمان سئو تکنیکال با آنها سر و کار داریم شامل مسائل فنی وب سایت، کدهای برنامه نویسی، مسائل مربوط به روبات ها و …. است.
3- سئو داخلی
سئو داخلی یا On Page مجموعهای از اقداماتی است که در درون سایت انجام میشود. در سئوی داخلی سعی میکنیم که صفحات مختلف سایت را به صورت جداگانه بررسی کرده و آنها را حول یک مفهوم کلمه کلیدی، سئو کنیم. تولید محتوا در این بخش به کمک ما میآید تا هدف از تولید صفحه را بهتر به روباتهای گوگل بفهمانیم و همچنین به تمام سوالات و نیازهای کاربر در آن صفحه پاسخ دهیم. از جمله اقداماتی که در سئو داخلی انجام میدهیم میتوان به:
- استراتژی تولید محتوا بر اساس کلمات کلیدی
- استراتژی لینک سازی داخلی Link Building
- بهینه سازی URL، تگ تایتل، دسکریپشن، کنونیکال و …
- بهینه سازی تگهای هدینگ H1 و H2 و … بر اساس ماهیت هر صفحه
- بهبود تجربه کاربری UX
اشاره کرد. اگر خیلی خلاصه بخواهیم در این مورد صحبت کنیم باید بگوییم که در سئوی داخلی، هدف اصلی ما این است که هم کاربر را به شکل صحیحی در صفحات سایت خود حرکت دهیم و هم ارتباط صفحات خود را به روبات گوگل نشان دهیم.
4- سئو خارجی
سئوی خارجی یا Off Page مجموعهای از اقداماتی است که در بیرون از سایت ما انجام میشود. در این نوع از سئو، استراتژی ما این است که سعی کنیم از سایتهای دیگر ورودی بگیرم و اعتبار خود را نزد گوگل بالا ببریم. استفاده از نام برند، تبلیغات در شبکههای اجتماعی و حضور در انجمنهای مختلف از جمله کارهایی است که در زمان سئو خارجی انجام میدهیم. به طور کلی سئو خارجی شامل:
- لینک سازی خارجی در شبکه های اجتماعی، سایتها و فرومها
- اصول رپورتاژ و تهیه بکلینک
- برندمنشن
میشود. اشتباه متداولی که وجود دارد این است که سئوی خارجی را برابر با خرید رپورتاژ و بک لینک میدانند در صورتی که زدن رپورتاژ و گرفتن بک لینک در سایتهای مختلف، فقط قسمتی از سئوی خارجی است که ما انجام میدهیم.
5- بازاریابی محتوا
در نهایت آخرین قسمتی که یک کارشناس سئو باید انجام دهد، ساخت و تولید محتوا است. تولید محتوا یک کار تخصصی است که معمولا توسط شخصی با عنوان شغلی کارشناس تولید محتوا انجام میشود. ولی این کار به طور مستقیم زیر نظر تیم سئو انجام شده و تیم سئو یا مدیران تیم هستند که مشخص میکنند چه چیزهایی و حول چه کلمات کلیدی باید نوشته شود و در سایت بارگزاری شود.
در قسمت تولید محتوا، اهمیت تحقیق کلمات کلیدی به طور کامل مشخص است. زیرا اگر شما کلمات کلیدی را به درستی پیدا نکرده باشید، نمیتوانید محتوای مناسبی را تولید کنید. برای نوشتن محتوا میتوانید مطلب نکات مهم برای نوشتن مقاله خوب در این مورد صحبت کردیم که میتوانید مطالعه نمایید.
سئو کلاه سفید یا سئو کلاه سیاه چیست؟
حتما اگر در مورد موضوع سئو سرچ کنید، با این 2 واژه برخورد خواهید کرد. در سئو کلاه سفید، کارشناس سئو با استفاده از دانش و تجربه خود سعی میکند به صورت کاملا قانونی و طبیعی رتبه سایت را در گوگل افزایش دهد. در این نوع از سئو، کارشناس با چیدن برنامههای بلند مدت سعی میکند که مسیر کاملا درست را برای بهبود مطالب سایت در پیش بگیرد. در مقابل سئو کلاه سفید، سئو کلاه سیاه قرار دارد. در این نوع از سئو، کارشناس سعی میکند با دستکاری در نتایج جستجو و یا استفاده از باگهایی که در الگوریتمهای گوگل وجود دارد، رتبه خود را به صورت انفجاری افزایش دهد.
با اینکه این روش در کوتاه مدت جواب داده و به سرعت میتوان به صفحه اول گوگل رسید ولی در صورت محرز شدن اینکه شما از روشهای غیر اخلاقی برای کسب رتبه استفاده کرده اید، جریمههای سختی از سمت گوگل در انتظار شماست. این جریمهها میتواند حذف برخی از صفحات شما باشد و در مواقعی هم کل سایت شما به طور کامل از نتایج گوگل حذف خواهد شد. حالت دیگری از سئو نیز وجود دارد که به آن سئو کلاه خاکستری میگویند که در واقع همان کلاه سیاهی است که هنوز مشخص نشده است.
چگونه تبدیل به یک کارشناس SEO شویم؟
تبدیل به کارشناس سئو شدن همان قدر که میتواند ساده باشد، میتواند کار سختی هم باشد. شما در کمتر از 3 ماه میتوانید تمامی مباحث مرتبط با سئو را یاد بگیرید و به تمامی اصطلاحاتی که در این حوزه وجود دارد، واقف شوید. ولی تبدیل شدن به کارشناس سئو بیشتر در گرو تجربهای است که شما در این زمینه فرا خواهید گرفت. تنها تفاوت شما با شخص X که در حال حاضر به عنوان یکی از بهترین کارشناسان سئوی ایران شناخته میشود، در مقدار تجربه شما و تعداد سایتهایی است که با آنها در این زمینه همکاری کردهاید.
تبدیل شدن به یک کارشناس سئو فقط محدود به یادگیری مواردی نیست که در حوزه سئو قرار دارد و شما باید توانایی کار کردن با ابزارهای مختلف دیجیتال مارکتینگ مانند Google Analytics ، Search Console Google و … را نیز فرا بگیرید که این مورد نیاز به تجربه بسیار زیادی دارد.
ابزار فقط و فقط ابزار هستند و تا زمانی که شما نتوانید به طور کامل از آنها استفاده نکنید، آنها هم نمیتوانند به شما کمک کنند. پس به ابزار فقط به چشم یک ابزار نگاه کنید و استفاده از آنها را یاد بگیرید.
سئو چه چیزی نیست؟
در طول سالیان درازی که سئو به عضو جدایی ناپذیری از وب سایتها شده است، خیلی اوقات مواردی را به سئو ربط میدهند که ارتباطی با این موضوع ندارد. یکی از مواردی که سئو را با آن اشتباه میگیرند این است که فکر میکنند سئو یک روش جایگزین برای بازاریابی و تبلیغات است. با اینکه در ابتدای همین مطلب گفتیم سئو بهترین روش تبلیغات است ولی هیچوقت به شما نگفتیم که برای تبلیغات فقط باید از سئو استفاده کنید. برای اینکه این موضوع بیشتر جا بیافتد، اجازه دهید مثالی که یکی از دوستان میزند را برای شما در اینجا بیاوریم:
فرض کن تو میتونی یه وزنه 300 کیلویی رو برداری. بله تو میتونی اون رو از زمین بلند کنی ولی برای این کار انرژی خیلی زیادی رو باید مصرف کنی. راه درستش اینه که با کمک چند نفر اون وزنه رو بلند کنی و جا به جا کنی. موفقیت توی اینترنت و افزایش فروش هم، همین شکلیه. تو فقط نباید از سئو استفاده کنی. باید ویدیو بسازی، تبلیغات کنی، گوگل ادوردز بری، تبلیغ بنری بری و …. تا بتونی توی کارت موفق بشی. در واقع باید از تمام کانالهای ممکن استفاده کنی که بتونی وزنه به اون بزرگی رو برداری.
پس توجه ویژه کنید که با اینکه سئو یکی از بهترین روش تبلیغات است ولی اگر از راههای دیگر کمک نگیریم، بسیار پر هزینه و انرژی بر هم خواهد بود.
چگونه سئو سایت خود را به درستی انجام دهیم؟
شما به جز این دو راهی که در ادامه خواهیم گفت هیچ راه دیگری برای سئو سایت خود ندارید. توجه کنید منظورمان از 2 راه، در واقع 2 سناریویی است. هر کدام از این 2 روش مزایا و معایبی دارند که در ادامه خواهیم گفت.
سناریو 1: سپردن سئو سایت به دیگران
در این روش شما سئو سایت خود را به شخصی به عنوان کارشناس سئو که در عامیانه به آن سئوکار نیز میگوییم میسپارید. در این سناریو، این شخص تقریبا تمامی کارهای سایت شما را انجام داده و در واقع مدیریت سایت را بر عهده میگیرد. ممکن است این شخصی تیمی از محتوا نویسان و برنامه نویسان را داشته باشد که در طول مسیر به هدف اصلی یعنی بهبود جایگاه سایت کمک کنند ولی در مواقعی تولید محتوا به صاحبان سایت واگذار شده و نظارت بر محتوا توسط کارشناسان سئو انجام میشود.
از مزایای این روش میتوان به دریافت رتبه مناسب بدون درگیر شدن خودتان در امور سئو و سایت اشاره کرد و شما با خیال راحت میتوانید به کارهای دیگرتان برسید. از معایب این روش هم میتوان به ریسکی بودن کار اشاره کرد. اگر شما یک سئو کار حرفهای را پیدا نکنید یا آن شخص برای دریافت رتبه از روشهای سئو کلاه سیاه استفاده کند، تمام هزینه شما به هدر خواهد رفت.
سناریو 2: انجام عملیات سئو توسط خودتان
در این روش شما یا یک نفر از تیمتان وظیفه سئو سایت را بر عهده میگیرد که لازمه آن بلد بودن اصول سئو است. همان طور که قبلا گفته شد، شما با شرکت کردن در یک دوره کوتاه مدت سئو، میتوانید در حدود 3 ماه با تمامی موضوعات پیرامون بهینه سازی برای موتورهای جستجو، آشنا شوید و کارتان را خودتان انجام دهید.
از مزایای این روش این است که خیال شما از سئوی سایت و اقداماتی که بر روی سایت انجام میشود، راحت است و میدانید که همه چیز به طبیعی ترین شکل ممکن، انجام خواهد شد. از همه مهمتر نیازی ندارید که پنل خود را در اختیار دیگران قرار دهید و کنترل کامل بر روی سایت خود دارید. از معایب این کار میتوان به این مورد اشاره کرد که چون شما تجربه کافی در این زمینه ندارید، ممکن است زمان زیادی را به آزمون و خطا اختصاص دهید و سایتتان در کوتاه مدت به سوددهی نرسد و چه بسا کارهایی در طول مسیر انجام دهید که برگشتن به نقطه شروع نیازمند هزینه زیادی باشد.
سناریو ایدهآل
گفتیم که به جز دو روش بالا، راه دیگری وجود ندارد ولی اجازه دهید یک روش ایدهآل با کمترین ریسک را به شما معرفی کنیم. این روش در واقع ترکیبی از 2 روش بالا است و بهترین بازخورد را برای شما خواهد داشت.
در این روش شما در ابتدا بعد از گذراندن دوره، عملیات سئو را یاد میگیرید و کار خود را بر روی سایت شروع میکنید. سپس بعد از گذشت چند ماه و انجام کارهای مختلف، به دنبال یک سئو کار حرفهای میگردید و کار را به وی واگذار میکنید. این روش هیچ نقطه ضعفی ندارد و پر از نقطه قوت است. از جمله نقاط قوت در این روش میتوان به:
- از آنجا که شما خودتان سئو بلد هستید، میتوانید بر اساس برنامهای که از طرف کارشناس سئو به شما داده میشود، حرفهای بودن آن شخص را تخمین بزنید و احتمال سپردن کار به شخصی با تجربه نامناسب کم میشود.
- در طول مسیر و چک کردن گزارشات ماهیانه کارشناس سئو، میتوانید صحت کارکرد وی را مشاهده کنید و جلوی هرگونه سئوی کلاه سیاه را بگیرید.
- در هنگام انجام کار حرفها و مشاورههای کارشناس را بهتر متوجه میشوید و احتمال بروز اختلاف در انجام کار به حداقل میرسد.
کارمجیک در اینجا میتواند به شما کمک کند. کافیست که در صفحه خدمات سئو و بهینه سازی سایت، فرم مشاوره رایگان ما را پر کنید.
قیمت سئو وب سایت ها بر چه اساسی مشخص میشود؟
در مورد این مساله در مطلب دیگری به طور کامل صحبت خواهیم کرد ولی اگر به صورت خلاصه بخواهیم بگوییم، عوامل و معیارهای مختلفی در قیمت سئوی یک وب سایت، دخیل هستند. میزان سختی و رقابت بر روی کلمه کلیدی مورد نظر یکی از معیارهای اصلی است. ناگفته پیداست وقتی بخواهید در بازاری مثل خرید و فروش موبایل با کلمه کلیدی خرید موبایل وارد شوید، باید با رقیبان گردن کلفتی مانند دیجیکالا رقابت کنید و هزینه این رقابت کم نخواهد بود. ولی مثلا در حوزه ای مثل خرید پرندههای خانگی که حوزه کم رقابت تری است، هزینه سئو، پایین تر خواهد بود.
به طور کلی در زمان بررسی یک وب سایت و تخمین هزینه سئوی آن سایت، به موارد زیر توجه میشود:
- نوپا بودن سایت و یا سابقه دار بودن آن
- رتبه فعلی بر روی کلمه های کلیدی مورد رقابت
- اعتبار صفحات
- وضعیت فعلی لینک سازی سایت
- مقدار ورودی ارگانیک فعلی
- رقبای سایت
با جمیع این موارد قیمت حدودی سئوی یک سایت مشخص شده و در پروپوزالی به کارفرما ارائه میشود.
درآمد یک کارشناس سئو در ایران چقدر است؟
اگر میخواهید با جزییات بیشتری در مورد درآمد سئوکار بدانید، در مطلب درآمد سئوکار چقدر است؟ به طور کامل در مورد این موضوع صحبت کردهایم ولی در ادامه خیلی خلاصه در مورد درآمد یک کارشناس سئو به شما اطلاعاتی را خواهیم داد.
برای بررسی میزان در آمد یک سئوکار باید 3 حالت مختلف را در نظر بگیریم.
- کارشناس سئویی که یک تیم یا شرکت دارد.
- کارشناس سئویی که به صورت فریلنسری کار میکند.
- کارشناس سئویی که در یک محل مشخص استخدام شده است.
از پایین ترین حالت یعنی کارشناس سئویی که در یکجا استخدام شده است شروع کنیم. در حال حاضر یعنی سال 1401 اگر کف حقوق کارمندی را در نظر بگیریم، چیزی در حدود 7 میلیون تومان، یک شخص باید حقوق دریافت کند. برای یک کارآموز سئو همین مبلغ را میتوان در نظر گرفت و برای کسی تجربه بیشتری در زمینه سئو دارد، حداقل حقوق در حدود 10 میلیون تومان خواهد بود.
برای سئوکارانی که به صورت دورکاری کار میکنند نمیتوان مبلغ مشخصی را در نظر گرفت چون کاملا بسته به پروژههایی است که در طول یک ماه دریافت میکنند. با توجه به تجربه شخصی میتوان عددی بین 5 میلیون تا 15 میلیون تومان را برای یک سئوکار فریلنسر در نظر گرفت که البته بیشتر یا کمتر از این عدد نیز میتواند باشد.
سئوکارانی که خود شرکت یا تیم دارند معمولا از پس پروژههایی با تعداد بالاتر بر میآیند و واقعا نمیتوان رقم مشخصی را اعلام کرد. ولی برای تیمهای کوچک از حدود 30 میلیون تومان در ماه به بالا، درآمدی است که یه تیم کوچک میتواند دریافت کند.
آیا راه سریع برای سئوی سایت وجود دارد؟
سئو به صورت کلی امری زمان بر است. شما باید در طول زمان سئوی سایت خود را با انجام کارهای زیر بهبود ببخشید:
- تولید محتوای جدید
- به روز رسانی محتوای قبلی
- لینکسازی داخلی
- لینک سازی خارجی
- سئوی صفحات بر اساس دادههای سرچ کنسول
انجام این کارها و دیدن نتایج در موتور جستجوی گوگل، زمان نسبتا زیادی میبرد و در این مدت شما باید به سئوی صفحات داخلی سایت مشغول باشید.
ولی راههای زیادی برای سئوی سریع سایت وجود دارد. به عنوان مثال شما میتوانید با چک کردن روزانه سرچ کنسول، برای کلمات جدیدی که ورودی به سمت سایت شما میآورند، محتوای جدیدی تولید کنید و رتبه خود را بر روی کلمات جدید ارتقا دهید.
کار کارشناس سئو بهینه سازی برای موتورهای جستجو است و چک کردن روزانه سرچ کنسول میتواند در این قسمت کمک زیادی به وی کند.
سخن نهایی
امیدواریم توانسته باشیم که به تمامی مسائل حول سئو به شما جواب داده باشیم. سئو سایت، یک فرآیند زمان بر و حساس است که همان قدر که میتواند هیجان انگیز باشد، میتواند استرس زیادی را نیز به وجود آورد. شما میتوانید با آموزشهای رایگان سایت کارمجیک، توانایی خود را در زمینه سئو بالا ببرید و به یک کارشناس سئو همه فن حریف تبدیل شوید.
اگر سوالی در مورد سئو و ماهیت آن دارید، حتما در بخش نظرات بپرسید و در اسرع وقت به شما پاسخ خواهیم داد.
خیلی خوب و جامع توضیح دادین. ممنون از سایت خوبتون.
3
یه سوالی داشتم. ما یه سایت تازه زدیم ولی هنوز ورودی خوبی از گوگل نگرفتیم. چه کار کنیم که زودتر ورودی بگیریم؟
3
سلام. سئو فرآیندی زمانبر هست و شما یاید زمان بدین به گوگل تا یواش یواش سایتتون رو بشناسه. بهتون پیشنهاد می کنم حتما سرچ کنسول سایت رو چک کنید و از ایندکس شدن مطالبتون در گوگل مطلع بشید و ببینید که آیا مشکلی وجود داره یا خیر. اگر مشکلی وجود نداشت، با قدرت به تولید محتواتون ادامه بدین و منتظر ورودی بمونید که قطعا اتفاق میوفته.
3
ممنون ازتون. پست خوبی بود. کاش یه کم توضیح بیشتر در مورد درآمد سئوکار بگین
3
ممنون از شما که پست رو مطالعه کردین.
حتما در یک مطلب جداگانه این موضوع رو به طور کامل باز می کنیم.
6