0
0

چگونه سئوکار شویم؟

1183 بازدید
تبدیل شدن به یک سئوکار حرفه ای

سئو، دانشی است که امروزه افراد زیادی به دنبال استفاده از آن هستند. در حال حاضر بیش از 1 میلیارد وب سایت در دنیا وجود دارد و اکثر این سایت‌ها برای ارایه خدمات خود نیازمند این هستند که در گوگل رتبه‌های خوبی را به دست بیاورند. کار کارشناس سئو، بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو است.

سوالی که بسیاری از کاربران از ما می‌پرسند این است که چگونه می‌توانیم تبدیل به یک سئوکار شویم و در این مطلب می‌خواهیم به طور کامل این موضوع را برای شما توضیح دهیم. پس در ادامه با ما همراه باشید.

لیست مطالب

سئو چیست؟

سئو یا SEO مخفف Search Engine Optimization یا بهینه سازی برای موتورهای جستجو است. در این فرآیند یک کارشناس سئو که در ادامه با نام سئوکار از آن یاد خواهیم کرد، سعی می‌کند صفحات سایت را برای روبات‌های موتور جستجوگری مانند گوگل قابل فهم کند و رتبه سایت را در زمان سرچ کاربر در گوگل افزایش دهد. اگر بخواهیم خیلی ساده‌تر فرآیند سئو را توضیح دهیم:

وقتی که شما مطلبی را در گوگل سرچ می‌کنید، سایت‌های زیادی را در نتایج می‌بینید و وارد یکی از این صفحات یا سایت‌ها می‌شوید. سئوکار کاری می‌کند که رتبه سایت بالاتر بیاید و به صفحه اول گوگل نزدیک شود.

در واقع با این کار سعی می‌کنیم که رتبه خود را بر روی کلمات کلیدی مختلف افزایش داده و ورودی ارگانیک خود را بیشتر کنیم. هر مقدار که کاربران بیشتری وارد سایت ما شوند، برند ما به افراد بیشتری نشان داده شده و در نهایت فروش ما افزایش می‌یابد.

کارشناس سئو یا سئوکار چه شخصی است؟

سئوکار شخصی است که می‌تواند بهینه سازی سایت را به صورت حرفه‌ای انجام دهد و رتبه شما را در صفحات گوگل بالا بیاورد. وظیفه یک کارشناس سئو این است که هر صفحه از سایت را بر روی یک کلمه کلیدی مشخص سئو کرده و رتبه آن را افزایش دهد. معمولا در این راه تولید محتوا، سئوی داخلی و سئوی خارجی به وی کمک می‌کند تا ارتباط صفحات سایت را با هم برقرار کرده و در نهایت رتبه سایت بر روی آن کلمه افزایش یابد.

برای دانستن درآمد سئوکار می‌توانید مطلب دیگر ما را بخوانید ولی به صورت کلی درآمد یک سئوکار بین ماهی 6 میلیون تا 30 میلیون تومان متغیر است.

یک کارشناس سئو برای انجام این کار معمولا فرآیند‌های زیر را انجام می‌دهد:

  • تدوین استراتژی سئوی سایت
  • تحقیق کلمات کلیدی سایت و تولید صفحات بر اساس این کلمات
  • استفاده از ابزارهای مختلف مانند گوگل آنالیتیک و سرچ کنسول گوگل برای تخمین میزان پیشرفت
  • مشاوره و همکاری با افراد مختلف برای بهینه سازی سایت
  • نظارت بر تیم تولید محتوا برای تولید محتوای مورد نیاز سایت
  • ارتباط با تیم برنامه نویسی برای حل مشکل فنی سایت
  • تدوین استراتژی لینک سازی داخلی
7 راه برای سئوکار شدن حرفه ای

سئوکار چه کارهایی را انجام می‌دهد؟

از آنجایی که گوگل به صورت مداوم الگوریتم‌های خود را به روز رسانی می‌کند، سئوکار باید دائما اطلاعات خود را به روز نگه داشته و بر اساس آخرین تغییرات گوگل، بهینه سازی سایت را انجام دهد. سئو کار در طول زمان با دریافت بازخوردهای متفاوت از اقدامات انجام شده، سعی می‌کند بهترین مسیر را برای بهینه سازی سایت پیدا کرده و رتبه‌های آن را بهبود ببخشد.

چگونه می‌توانیم تبدیل به یک سئوکار شویم؟

از آنجایی که سئو به صورت رسمی در دانشگاه تدریس نمی‌شود، باید قید دریافت مدرک دانشگاهی در این مورد را بزنید. معمولا کارشناسان سئو با گذراندن یک دوره خصوصی راه خود را برای سئوکار شدن آغاز می‌کنند.

از آنجایی که عنوان “کارشناس سئو” به صورت رسمی توسط نهاد یا ارگان خاصی به کسی داده نمی‌شود، شما می‌توانید بعد از گذراندن یک دوره سئو رایگان یا پولی، به عنوان یک کارشناس سئو فعالیت خود را آغاز کنید ولی همه چیز به همین راحتی‌ها هم نیست.

شما می‌توانید کل دانش سئو را در کمتر از 3 ماه آموزش ببینید ولی چیزی که شما را از یک سوکار حرفه‌ای متمایز می‌کند، میزان تجربه شماست. در انتهای این مطلب به طور مفصل‌تری در مورد بهترین روش برای تبدیل شدن به یک سئوکار صحبت خواهیم کرد ولی در ابتدا اجازه دهید ببینیم که برای اینکه تبدیل به یک سئوکار شوید، به چه شاخصه‌های نیاز دارید.

درآمد از سئو - راه های درآمد زایی از دانش سئو

ویژگی‌های یک سئوکار حرفه‌ای

لازم نیست که شما در ابتدای کار تمامی ویژگی‌های زیر را داشته باشید و می‌توانید شخصیت خود را در طول زمان به این ویژگی‌ها نزدیک‌تر کنید.

1- علاقه به سئو

آیا تا الان متوجه شدید که به کار سئو علاقه‌ دارید؟ برای اینکه تبدیل به یک سئوکار شوید، تنها چیزی که با آن ارتباط دارید، صفحه کامپیوتری است که در مقابل شما قرار دارد. آیا می‌توانید در طول روز، ساعت‌ها به مانیتور خیره شوید و کارهای مختلفی را انجام دهید؟ اگر جواب شما به این پرسش‌ها مثبت است، پس قدم اول را برای سئوکار شدن برداشته‌اید.

2- دانش اولیه از کارکرد موتورهای جستجو

اگر می‌خواهید در حوزه سئو موفق شوید، باید بدانید که یک موتور جستجو چگونه کار می‌کند. دانستن این مورد به شما کمک می‌کند که بفهمید باید بهینه سازی سایت را از کجا آغاز کرده و چه کارهایی را در طول مسیر انجام دهید.

3- نحوه کار کردن با وب سایت

یکی از مهمترین کارهایی که یک سئوکار باید بلد باشد، کار کردن با وب سایت است. از جمله کارهایی که شما باید یاد بگیرید، کار کردن با CMS های مختلف مانند وردپرس است. شما باید بدانید که چگونه یک صفحه در سایت بسازید، چگونه محتوا را آپلود کنید، چگونه لینک سازی انجام دهید و به صورت کلی چگونه یک سایت را مدیریت کنید.

4- یادگیری ابزارهای اصلی

یکی از ابزارهایی که به شما کمک می‌کند بتوانید کار سئو را انجام دهید، سرچ کنسول گوگل است. شما باید روش استفاده از این ابزار را به طور کامل فرا بگیرید. یعنی باید ساعت‌ها و به صورت مداوم به لیستی از کلمات کلیدی که برای سایت شما ورودی به ارمغان آورده است نگاه کرده و آن‌ها را تجزیه و تحلیل کنید.

5- فراگیری مداوم دانش سئو

دیجیتال مارکتینگ و سئو جز دانش‌های روز دنیا محسوب می‌شود و شما باید به صورت روزانه آموزش‌های مختلفی را فرا بگیرید. یادگیری مداوم به شما کمک می‌کند که بتوانید نسبت به رقبای خود اطلاعات بیشتری داشته باشید و کارهایی را انجام دهید که آن‌ها هیچ اطلاعی از آن ندارند. مثلا به دوره کامنت مارکتینگ کارمجیک نگاه کنید. با اینکه این مبحث جز قدیمی‌ترین مباحث سئو است ولی این روزها زیاد به آن بها داده نمی‌شود و اگر شما بتوانید در این زمینه اطلاعات بیشتری داشته باشید، می‌توانید بهینه‌تر از آن استفاده کنید.

6- تولید محتوای سئو شده

به عنوان یک سئوکار باید بتوانید یک محتوای سئو شده تولید کنید. تولید محتوای سئو شده معمولا وظیفه کارشناس تولید محتوا است ولی اگر شما خود نتوانید یک محتوای عالی را تولید کنید، چگونه می‌توانید ایراد کار دیگران را ببینید؟

ما در کارمجیک امکانی را فراهم نمودیم که می‌توانیم برای شما محتوای متنی سئو شده تولید کنیم. کافیست به بخش خدمات ما سر بزنید.

7- لینک سازی

لینک سازی داخلی و خارجی یکی از کارهایی است که باید به صورت روزمره انجام دهید. به این معنی که شما باید با رفتن به سایت‌های مختلف سعی کنید در آن‌ها لینک‌های به سمت سایت خودتان بسازید و ورودی به دست بیاورید. از آنجایی که لیست مشخصی برای لینک سازی وجود ندارد، شما باید به دنبال محل‌های مختلف لینک سازی باشید که این کار بسیار زمانبر است و انرژی زیادی می‌طلبد.

چگونه سئوکار شویم

بهترین مسیر برای تبدیل شدن به یک سئوکار

اگر هنوز علاقه‌مند هستید که تبدیل به یک سئوکار شوید، ما برنامه ویژه‌ای را برای شما تدارک دیده‌ایم. این مسیر بر اساس تجربه چندین نفر از سئوکارهای مطرح ایران برنامه ریزی شده است و شما با خیال راحت می‌توانید در این مسیر گام بردارید و تبدیل به یکی از بهترین سئوکارهای ایران شوید.

1- شروع کار با یک دوره سئو رایگان

در ابتدا شما نیاز دارید که یک دوره سئو رایگان (یا بسیار ارزان) را انتخاب کرده تا با کلیات سئو آشنا شوید. برای اینکار کافیست در اینترنت همین عبارت را سرچ کرده و دوره‌های متفاوتی را مشاهده خواهید کرد. با توجه به اینکه اساس همه این دوره‌ها یکسان است و سرفصل‌های مشخصی در آن تدریس می‌شود، تفاوتی نمی‌کند که شما از چه دوره‌ای استفاده کنید.

2- شرکت کردن در یک دوره جامع سئو

حالا که شما دوره سئو رایگان خود را گذارنید، احتمالا از حدود کارهایی که باید انجام دهید، مطلع شدید. در این مرحله کافیست یک دوره جامع را پیدا کرده و در آن شرکت کنید. معمولا دوره‌های جامع نیز سرفصل‌های مشخصی دارند و موارد زیر را به ترتیب به شما یاد خواهند داد:

  • تدوین استراتژی سئو
  • تولید محتوای سئو شده
  • سئوی تکنیکال
  • سئوی داخلی
  • سئوی خارجی

برای اینکه بتوانید بهترین دوره سئو را پیدا کنید، کافیست که سرفصل‌های آن‌ها را مطالعه کرده و با توجه به مدرس و تجربه وی، یکی از دوره‌های سئو را شرکت کنید.

3- زدن یک سایت شخصی

همزمان با گذراندن دوره سئو، یک سایت شخصی برای خود تاسیس کرده و یکی از موضوعات مورد علاقه‌تان را برای فعالیت انتخاب کنید. با تاسیس یک سایت شخصی شما می‌توانید تجربه خود را در زمینه سئو گسترش داده و همزمان به آزمون و خطا در مورد آموزه‌های خود اقدام کنید.

4- کارآموزی سئو

اگر فکر می‌کنید که حالا می‌توانید از پس کار سئوی یک سایت بر بیایید، بهتر است به عنوان یک کارآموز سئو در یکی از شرکت‌ها یا تیم‌های فریلنسری استخدام شده و زیر نظر یک سئوکار حرفه‌ای کار خود را پیش ببرید. در این مرحله شما می‌توانید در یک محیط واقعی هر آنچیزی که یادگرفته‌ بودید را عملی کنید.

5- شرکت در دوره‌های تخصصی سئو

حتما در طول مسیر احساس خواهید کرد که نیاز به کسب دانش بیشتر در زمینه‌های متفاوتی دارید. در این مرحله شما می‌توانید با شرکت کردن در دوره‌های جامع سئو یا مینی دوره‌های سئو، دانش خود را افزایش داده و خود را از بقیه کارشناسان سئو متمایز کنید.

6- شرکت در همایش‌ها و دورهمی‌های سئو

با شرکت کردن در همایش‌های مختلف می‌توانید با افراد جدیدی آشنا شده و تیم سازی خود را انجام دهید. تیم سازی یکی از مهمترین کارهایی  است که باید به عنوان یک کارشناس سئو انجام دهید. همچنین در این دورهمی‌ها معمولا ارایه‌های مختلفی برای شما صورت می‌گیرد و دانش شما در مورد سئو افزایش خواهد یافت.

سخن نهایی

امیدواریم توانسته باشیم به سوالات شما در زمینه کار سئو و چگونگی تبدیل به یک سئوکار شدن، پاسخ دهیم. ولی بخش نظرات برای شماست و منتظر نظرات شما در این مورد هستیم.

بهترین راه برای سئو کار شدن چیست؟

شما چگونه تبدیل به یک کارشناس سئو شدید؟

بهترین دوره سئویی که گذرانده‌اید، مربوط به کدام استاد بوده است؟

پاسخ‌های خود را با ما به اشتراک بگذراید.

در مطلب دیگرمان با عنوان سئوی سریع سایت، 5 روش حرفه‌ای برای سریع تر کردن روند سئوی سایت به شما آموزش دادیم که به شما پیشنهاد می‌کنیم که این مطلب را نیز بخوانید.

آیا این مطلب را می پسندید؟
https://karmagic.ir/?p=2680
اشتراک گذاری:
واتساپتوییترفیسبوکپینترستلینکدین
داود سامانی
لیسانس سخت افزار و عاشق کسب و کار. برای به وجود آوردن یک کسب و کار موفق نیاز به توانایی هایی داریم که سعی می کنم دانشم را با شما به اشتراک بگذارم.
مطالب بیشتر

نظرات

0 نظر در مورد چگونه سئوکار شویم؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هیچ دیدگاهی نوشته نشده است.

question