0
0

برچسب چیست؟

1279 بازدید
برچسب در وردپرس چیست

تگ های وردپرس یا Tag یکی از ابزاری است که شما می‌توانید با استفاده از آن‌ها گروهی از نوشته‌ها با جزییات یکسان را دسته بندی کنید. معمولا تگ‌ها در پایین نوشته‌ها یا در سایدبار قرار می‌گیرند. وقتی که بر روی یک تگ یا برچسب کلیک می‌کنید، صفحه جدیدی باز می‌شود و تمامی نوشته‌هایی که آن برچسب را دارند به شما نمایش داده می‌شود.

استفاده از برچسب‌ها نقش مهمی در دسته بندی مطالب دارد و تاثیر بسیار زیادی بر روی سئوی سایت و تجربه کاربری می‌گذارد. در این مطلب می‌خواهیم در مورد این عضو جدانشدنی از ماهیت وردپرس اطلاعات بیشتری کسب کنیم و روش‌های بهتر استفاده از برچسب‌ها یا تگ‌ها را بدانیم. توجه کنید که تگ‌ها در سایت‌هایی با CMS های دیگر نیز وجود دارند و روش استفاده از آن‌ها تفاوتی ندارد.

 پس اگر می‌خواهید استراتژی درست استفاده از Tag را بدانید، با ما همراه باشید.

تفاوت برچسب با دسته بندی

اگر بخواهیم به صورت کلی در مورد دسته بندی و برچسب صحبت کنیم، آن‌ها کاملا برای یک هدف ساخته شده اند: دسته بندی پست‌های مشخص. ولی در واقع ما از آن‌ها برای کارهای مختلفی استفاده می‌کنیم. تفاوت آن‌ها شامل موارد زیر است:

1- کلی یا خاص بودن

بزرگترین شاخص تفاوت این 2 مفهوم در مقدار صفحات یا پست‌هایی است که آن‌ها تحت نظر خود قرار می‌دهند. دسته بندی‌ها موضوعات مختلف را دسته بندی می‌کنند در حالی که برچسب‌ها، جزییات مختلف در یک پست را دسته بندی می‌کنند. اجازه دهید مثالی بزنیم:

فرض کنید که شما یک بلاگ در مورد غذا دارید. دسته بندی‌های شما شامل موارد زیر است:

  • آشپزی
  • دستور پخت
  • نکات مهم
  • اخبار غذا

اگر شما مقاله‌ای با نام دستور پخت خوشمزه ترین همبرگر آمریکایی را داشته باشید، این پست در زیرمجموعه دسته بندی دستور پخت قرار خواهد گرفت. ولی شما می‌توانید از برچسب‌هایی مثل موارد زیر برای این پست استفاده کنید:

  • غذای آمریکایی
  • همبرگر

2- ضروری بودن و انتخابی بودن

مورد دیگری که برچسب‌ها را از دسته بندی‌ها متمایز می‌کند، ضروری بودن دسته بندی در مقابل انتخابی بودن برچسب‌هاست. اگر شما یک دسته بندی مشخص را برای پست خود انتخاب نکنید، تمام این پست‌ها به عنوان دسته بندی نشده شناخته می‌شوند.

3- رابطه والد فرزندی و تنها بودن

در نهایت آخرین تفاوت دسته بندی با برچسب در این است که دسته بندی‌ها می‌توانند به صورت سلسله مراتبی با یکدیگر در ارتباط باشند در صورتی که برچسب‌ها هر کدام برای خود، هویت مستقلی دارند. به عنوان مثال ما می‌توانیم در سایت آشپزی خود و در دسته بندی دستور پخت، زیر دسته بندی‌های زیر را داشته باشیم:

  • دستور پخت دسر
  • دستور پخت غذای اصلی
  • دستور پخت پیش غذا
  • دستور پخت غذای رژیمی

در حالی که برچسب‌هایی مانند همبرگر یا غذای آمریکایی برای خودشان یک هویت مستقل را دارند و صفحه‌های آن‌ها هیچ ارتباطی به صفحات دیگر سایت شما ندارد.

علاوه بر 3 مورد بالا، ساختار لینک یا همان URL دسته بندی‌ها و برچسب‌ها با یکدیگر تفاوت‌های زیادی دارد.

چگونه به پست‌های خود برچسب اضافه کنیم؟

اضافه کردن برچسب به پست خود، کار بسیار آسانی است. توجه داشته باشید که فقط نوشته‌های شما می‌توانند برچسب داشته باشند و بر روی برگه‌ها نمی‌توانید برچسبی را بزنید. برای اضافه کردن برچسب به پست کافی است، به صورت زیر عمل کنید.

1- از طریق پیشخوان وردپرس وارد بخش نوشته‌ها شده و بر روی افزودن نوشته کلیک کنید.

2- در سمت چپ صفحه، قسمت برچسب‌ها را پیدا کنید.

3- نام برچسبی که می‌خواهید بر روی نوشته بزنید را تایپ کرده و سپس دکمه Enter را بزنید. شما می‌توانید به تعداد دلخواه برچسب را به سایتتان اضافه کنید.

قرار دادن برچسب بر روی سایت وردپرسی

علاوه بر این شما می‌توانید با رفتن به بخش نوشته‌ها – برچسب‌ها، برچسب‌هایی که تا به حال ساخته‌اید را مشاهده کنید، ویرایش کنید و نامک آن‌ها را تغییر دهید.

ویرایش برچسب در سایت وردپرسی

چگونه از ابر برچسب در وردپرس استفاده کنیم؟

استفاده از برچسب‌ها در وردپرس نه تنها باعث دسته بندی پست‌های مختلف شما می‌شوند بلکه باعث بهبود تجربه کاربری نیز خواهند شد. همچنین شما می‌توانید با استفاده از ابر برچسب، رابطه کاربری خود را بهتر از قبل هم کنید. با استفاده از ابر برچسب می‌توانید تمامی برچسب‌های خود را به کاربر نشان دهید و کاربر با یک کلیک می‌تواند به مطالب مورد علاقه خود که در درون دسته بندی‌ها مدفون شده است، دست پیدا کند.

ممکن است سایت شما یک موضوع کاملا Niche را مورد هدف قرار داده باشد. مثلا فرض کنید که سایت شما فقط و فقط در مورد آشپزی ایتالیایی است. کاربر می‌تواند با استفاده از برچسب‌هایی که قرار داده‌اید، چیزی را پیدا کند که در سایت‌های رقیب شما به سختی قابل دسترسی است. مثلا با برچسبی مثل سس پیتزای ایتالیایی، می‌تواند تمام دستور پخت‌های سس پیتزای ایتالیایی موجود در سایت شما را یک کلیک ببیند.

برای اضافه کردن ابر برچسب می‌توانید به شکل زیر این کار را انجام دهید.

1- از طریق پیشخوان وردپرس وارد بخش نمایش و سپس ابزارک‌ها شوید.

2- ابربرچسب را جستجو کرده و در بخش ابزارک‌های سایت خود قرار دهید.

به همین راحتی شما می‌توانید ابر برچسب‌های خود را به سایت خود اضافه کنید.

سئو برچسب در وردپرس

حالا که با برچسب‌ها آشنا شده اید و می‌دانید چگونه می‌توانید آن را به نوشته‌های خود اضافه کنید، بهتر است در مورد سئوی آن صحبت کنیم. استفاده صحیح از برچسب‌ها در سئوی سایت شما نقش بسیار مهمی را ایفا می‌کند. ولی توجه ویژه داشته باشید که استفاده اشتباه از برچسب می‌تواند سایت شما را دچار خطرات بزرگی کند.

وقتی که در مورد سئو صحبت می‌کنیم، بدون شک یکی از بهترین CMS های موجود وردپرس است. بعد از نصب بسیار سریع وردپرس بر روی سایت شما، تمامی اطلاعات لازم برای سئوی سایت، در جلوی چشمان شما قرار دارد و حتی می‌توان با استفاده از ابزار Yoast سئوی سایت را یک گام دیگر نیز به جلو برد و بدون شک شما در طول عمر سایت خود هیچ کمبودی را احساس نخواهید کرد.

ولی همین سادگی در اکثر اوقات منجر به اتفاقاتی می‌شود که سئوی شما را به شدت تحت تاثیر خود قرار خواهد داد. از جمله مشکلات سئوی که در هنگام استفاده از برچسب‌ها با آن ممکن است رو به رو شوید، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

1- اولین اشتباه متداول این است که از برچسبی همنام با دسته بندی خود برای پست استفاده می‌کنید. با این کار در واقع 2 صفحه با هدف یکسان را در سایت خود ایجاد می‌کنید. مثلا فرض کنید که برای دستور پخت هم یک دسته بندی ایجاد کرده اید و هم یک برچسب. در این حالت موتور جستجو نمی‌تواند تصمیم بگیرد که کدام یک از این دو صفحه را باید در رتبه بالاتری نشان دهد.

2- دومین اشتباه متداول این است که صفحات برچسب، محتوای متنی یا تصویری مخصوص به خود را ندارند. آن‌ها فقط نشان دهنده پست‌هایی هستند که برچسب خورده اند. به همین دلیل است که موتورهای جستجو سعی می‌کنند به جای خزیدن صفحات برچسب، به سراغ پست‌های مختلف بروند.

یکی از بهترین راه‌های سئو کردن صفحات برچسب‌ها این است که این صفحات را No Index کنیم. در این حالت ما به موتورهای جستجو می‌گوییم که وقتی به سایت ما سر می‌زنند، لازم نیست که صفحات برچسب ما را Index کنند و در نتایج موتور جستجو به مخاطب نشان دهند. با این کار در واقع ما بهینه سازی دقیقی را برای سایت خود انجام می‌دهیم و صفحات اصلی کم ارزش سایت خود در زمان سرچ شدن را مخفی می‌کنیم.

برای No Index کردن برچسب‌ها کافیست در افزونه Yoast این کار را انجام دهید:

1- در افزونه Yoast وارد بخش ظاهر جستجو شوید.

2- سپس وارد تب طبقه بندی شوید.

3- بخش برچسب‌ها را پیدا کرده و سپس در قسمت نمایش برچسب در نتایج جستجو؟ گزینه خاموش را انتخاب کنید.

چگونه از برچسب‌ها برای ارتقای سئوی سایت استفاده کنیم؟

قبل از اینکه در مورد استفاده صحیح از برچسب‌ها صحبت کنیم، اجازه دهید یک مورد بسیار مهم را در زمان استفاده از Tag ها را به شما بگوییم.

در سایت‌هایی با چند نویسنده، نویسندگان محتوا اجازه اضافه کردن برچسب به سایت را ندارند و این کار توسط تیم سئو انجام می‌شود. نویسندگان محتوا در صورتی اجازه اضافه کردن برچسبی را به نوشته‌ها دارند که لیستی از برچسب‌ها از طرف تیم سئو در اختیار آن‌ها گذاشته شده باشد و از بین آن‌ها برچسب‌های مرتبط را انتخاب کنند.

حالا که می‌دانیم طریقه قرار دادن برچسب به چه شکل است و چه کسانی اجازه قرار دادن برچسب را در سایت دارند، می‌خواهیم در مورد نحوه انتخاب برچسب صحبت کنیم.

1- با دقت برچسب‌های سایت را انتخاب کنید.

با استفاده از پیدا کردن کلمات کلیدی و آنالیز دقیق رقبا می‌توانید کلمات مهم مربوط به کسب و کار خود را پیدا کرده و سپس بر اساس چیزهایی که در بالا گفتیم، انتخاب کنید که کدام یک از این کلمات کلیدی باید برچسب باشند و کدام یک باید به عنوان دسته بندی ساخته شود.

2- استراتژی قرار دادن برچسب‌ها را قبل از انتشار آن مشخص کنید.

هدف اصلی استفاده از برچسب در سایت شما چیست؟ این است که کاربر بتواند با استفاده از آن‌ها موضوعات مورد علاقه خود را پیدا کرده و مشاهده کند. سعی کنید بیش از 2 برچسب را به یک پست اختصاص ندهید. هر چه قدر که این تعداد کمتر باشد، کاربر راحت‌تر می‌تواند بین برچسب‌های سایت شما چیزی که می‌خواهد را پیدا کند.

3- از برچسب‌های همنام با دسته بندی استفاده نکنید.

قبلا در این مورد توضیح کاملی داده‌ایم ولی اگر بخواهیم خیلی خلاصه در این مورد صحبت کنیم، شما نباید برای یک کلمه کلیدی هدف، 2 صفحه یکسان داشته باشید. پس حواستان به نام برچسب‌ها و دسته بندی‌های خود باشد.

سخن نهایی

استفاده از برچسب‌ها در واقع یک شمشیر دولبه برای سایت شماست. اگر به درستی از آن استفاده کنید، رتبه‌های بهتری در موتورهای جستجو خواهید گرفت و اگر اشتباه کوچکی کنید، مقدار زیادی از زحمات شما برای خلق برچسب‌ها به هدر خواهد رفت. پس با دقت برچسب‌های سایت خود را انتخاب کرده و از آن‌ها استفاده کنید.

شما از چه برچسب‌هایی در سایت خود استفاده‌ می‌کنید؟ نمونه‌ای از برچسب‌های سایت خود را بگویید تا درست بودن یا غلط بودن آن‌ها را با هم بررسی کنیم. اگر سوال دیگری هم دارید، می‌توانیم در بخش نظرات پاسخگوی شما باشیم.

آیا این مطلب را می پسندید؟
https://karmagic.ir/?p=1819
اشتراک گذاری:
واتساپتوییترفیسبوکپینترستلینکدین
داود سامانی
لیسانس سخت افزار و عاشق کسب و کار. برای به وجود آوردن یک کسب و کار موفق نیاز به توانایی هایی داریم که سعی می کنم دانشم را با شما به اشتراک بگذارم.
مطالب بیشتر

نظرات

4 نظر در مورد برچسب چیست؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    1. بهتره که این کار رو انجام ندین. نه به خاطر اینکه نمیشه بلکه به خاطر اینکه به صورت قراردادی این کار رو انجام نمیده کسی. برای اطلاع بیشتر می تونین مطلب وب کانونشن چیست؟ رو مطالعه کنین.

      لایک

  1. ما هم قبلا روی سایتمون کلی برچسب برای پست هامون می نوشتیم که بعدا فهمیدیم چقدر بهمون ضرر زده. مرسی از پست خوبتون. الان در حال رفع مشکل هستیم

    لایک

    1. خواهش می کنم. سوالی در مورد برچسب ها داشتید، بفرمایید در خدمتتون هستیم.

      لایک

question